به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در میان تشدید انتظارات جامعه از تایید حداقل یکی از درخواست‌های صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) طی یکی دو روز آینده، صندوق پیشنهادی دو مورد از 11 متقاضی ETF اسپات بیت کوین یعنی ویزدوم تری (WisdomTree) و ون‌اِک (VanEck) در شرکت تسویه حساب‌های معاملات نزدک یعنی Depository Trust & Clearing Corporation (DTCC) لیست شده است. این درحالی است که تنها 48 ساعت از مهلت کمیسیون برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت پرونده ETF بیت کوین Ark 21Shares باقی مانده است.

روز دوشنبه، 8 ژانویه 2024 (18 دی)، ETF پیشنهادی دو شرکت مذکور در DTCC فهرست شد. درخواست ون‌اِک (VanEck) با نماد HODL لیست شده است در حالی که ویزدوم‌تری با نماد BTCW به این لیست اضافه شده است. همانطور که در گزارش‌های قبلی گفتیم، پیش از این نیز صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) بیت‌وایز با علامت اختصاری BITB در DTCC فهرست شده است.

البته باید متذکر شد که این اتفاق لزوماً به معنای صدور قطعی مجوز قانونی پرونده‌های موجود در لیست انتظار تأییدیه کمیسیون SEC ایالات متحده نیست. پیش از این، ETFهای بیت کوین شرکت‌های بلک راک (BlackRock)، فیدلیتی (Fidelity) و اینوسکو گلکسی (Invesco Galaxy) نیز به لیست DTCC اضافه شده است.

نظرات ضدونقیض درباره رد یا تایید ETFهای اسپات بیت کوین

ترس از احتمال به تاخیر افتادن مجدد این رویداد توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده با انتشار نظرات مقامات آژانس در فرم S-1 ایجاد شد. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که این موارد، صرفاً الزامات نظارتی هستند و هیچ ارتباطی با تصمیم‌گیری درباره رد یا تأیید این صندوق ندارند. علاوه بر این که هیچ یک از آنها به طور مستقیم به اعمال هرگونه تغییر در برنامه‌های قبلی کمیسیون اشاره نکرده‌اند.

نمودار بیت کوین

از طرف دیگر، قیمت بیت کوین (BTC) روز دوشنبه از محدوده 47000 دلار عبور کرد و بیش از 8 درصد افزایش یافت که بی‌شک دلیل اصلی آن، امید بازار به صدور تاییدیه ETF بوده است. این بالاترین رقمی است که ارز دیجیتال پیشروی بازار طی یک سال گذشته با آن معامله شد. گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با 6.68 درصد رشد در 24 ساعت گذشته، با قیمت 46 هزار و 845 دلار دست به دست می‌شود.

تحلیلگران معتقدند با تایید ETF و پس از رویداد هاوینگ بعدی بیت‌کوین که قرار است ماه آوریل 2024 رخ دهد، روند صعودی قوی‌تری در انتظار این دارایی خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array