به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال مشکلات حقوقی که صرافی بزرگ بایننس در ماه نوامبر 2023 با آن روبه‌رو شد، چندین ایالت آمریکا از بازوی محلی این پلتفرم معاملاتی درخواست کردند که از ارائه خدمات به ساکنان این مناطق خودداری کند.

وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت که مقامات دو ایالت فلوریدا و آلاسکا اخیراً به بایننس آمریکا (Binance.US) دستور داده‌اند تا خدمات خود را در این مناطق متوقف کند.

ماجرای توافق بایننس با رگولاتورهای آمریکایی

حتماً به یاد دارید که وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اواخر سال گذشته از تسویه حساب 4.3 میلیارد دلاری با بایننس خبر داد، اما این صرافی از اعتراف به نقض عمدی قانون اسرار بانکی و سایر اتهامات خودداری کرد. در همان زمان، چانگ پنگ ژائو (CZ) به عدم اجرای یک برنامه قوی ضد پولشویی (AML) در این پلتفرم اعتراف کرد و پذیرفت که در ازای این کوتاهی، 50 میلیون دلار جریمه پرداخته و از سمت مدیرعاملی این شرکت استعفا دهد.

ژائو علاوه بر کناره‌‌گیری از سمت مدیرعاملی بایننس، از سمت خود به عنوان رئیس هیئت مدیره Binance.US نیز کناره‌گیری کرد و حق رای خود را به نورمن رید، مدیر اجرایی شرکت منتقل نمود. علی‌رغم تمام این اقدامات، رگولاتورها در فلوریدا و آلاسکا معتقدند درحالی که هنوز تقریباً 80٪ از سهام این شرکت در اختیار ژائو است، وی صلاحیت حضور در Binance.US را ندارد.

بایننس آمریکا

به همین سبب، دفتر مقررات مالی فلوریدا یک حکم تعلیق اضطراری را علیه مجوز کسب و کار خدمات پولی بایننس آمریکا (Binance.US) صادر کرد و بیان نمود که ادامه عملکرد این پلتفرم “یک خطر جدی برای سلامت، ایمنی و رفاه عمومی مردم است.»

علاوه بر این، بخش بانکداری و اوراق بهادار آلاسکا درخواست تمدید مجوز انتقال پول Binance.US را در اوایل این ماه رد کرد زیرا ساختار مالکیت این صرافی الزامات تمدید را برآورده نمی‌سازد.

شایان ذکر است که رگولاتورها در آرکانزاس، ایلینوی و داکوتای جنوبی در ماه دسامبر در مورد ادامه فعالیت این شرکت در این ایالت‌ها به توافق رسیدند. بنابر این توافق، تسویه حساب‌ها مستلزم این است که صرافی یک حساب سپرده‌گذاری در یک موسسه بانکی بیمه شده فدرال باز کرده و انتقال حق رای ژائو را حداکثر تا 30 ژوئن 2024 غیرقابل فسخ کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array