به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، لتیشیا جیمز (Letitia James)، دادستان کل نیویورک، صرافی رمزارزی مستقر در هنگ کنگ کوین اکس (CoinEx) را از فعالیت در نیویورک منع کرد. بر اساس اطلاعیه‌ای که روز 15 ژوئن (25 خرداد) منتشر شد، بیش از 1.7 میلیون دلار از وجوه این صرافی به دلیل عدم ثبت این صرافی به عنوان کارگزاری اوراق بهادار و کالا توقیف شد.

این توافق، پرونده شکایت قبلی که علیه کوین اکس (CoinEx) از ماه فوریه (بهمن 1401) به جریان افتاده بود را فیصله می‌دهد. در آن زمان، دادستان کل نیویورک این صرافی را متهم کرد که به دروغ خود را به عنوان یک صرافی معرفی کرده و در زمینه ثبت نام در نهادهای نظارتی محلی کوتاهی کرده است.

چه پیامدهایی در انتظار کوین اکس است؟

در این اطلاعیه آمده است: “به عنوان بخشی از حکم رضایتی که امروز صادر شد، کوین اکس (CoinEx) از عرضه، فروش یا خرید هرگونه اوراق بهادار و کالا در نیویورک منع شده و حق ندارد پلتفرم معاملاتی خود را در این ایالت در دسترس قرار دهد.”

طبق این توافق، بیش از 1.1 میلیون دلار سرمایه به 4691 سرمایه‌گذار اهل نیویورک عودت داده شده و بیش از 600،000 دلار به عنوان جریمه به این ایالت پرداخت می‌شود.

«نادیده گرفتن قوانین نیویورک عواقبی جدی دارد. در نتیجه شکایت ما، پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال کوین اکس (@coinexcom) از فعالیت در نیویورک و سایر نقاط این ایالت منع شده و باید علاوه بر بازپرداخت سرمایه مردم نیویورک، 1.7 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.»

—لیتیشیا جیمز (@NewYorkStateAG) ، 15 ژوئن 2023

علاوه بر این، کوین اکس (CoinEx) باید برای جلوگیری از دسترسی آدرس‌های IP نیویورک فرایند ژئو-بلاکینگ (geo-blocking) را اجرا و ایجاد هرگونه حساب کاربری جدید برای مشتریان ایالات متحده در این صرافی را ممنوع کند.

کوین اکس

جیمز در ادمه اظهارات خود گفته است: ” شرکت‌های رمزارزی باید توافق امروز را به عنوان هشداری جدی تلقی کنند و بدانند که نادیده گرفتن قوانین نیویورک عواقب سنگینی در پی دارد. من و همکارانم با قدرت به سرکوب شرکت‌های رمزارزی که با وقاحت قانون را نادیده می‌گیرند، سرمایه‌گذاران را گمراه می‌کنند و نیویورکی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند، ادامه خواهیم داد.”

کاربران کوین اکس (CoinEx) می‌توانند ظرف ۹۰ روز آینده وجوه خود را مستقیماً از این صرافی خارج کنند. پس از این مدت، سرمایه‌گذاران واجد شرایط می‌توانند از طریق تماس با ایمیل coinexrefund@ag.ny.gov وجوه خود را در قالب ارز فیات دریافت کنند. بر اساس این اعلامیه، ارزهای دیجیتال یا معادل‌های نقدی که از تاریخ 25 آوریل 2023 (5 اردیبهشت) در حساب‌ها نگهداری شده‌اند، به سرمایه‌گذاران بازپرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است که لیتیشیا جیمز روز 22 فوریه (3 اسفند 1401)، به اتهام مبادرت به انجام “روش‌های متقلبانه مکرر و مستمر” و نقض قانون مارتین ایالت که یکی از دقیق‌ترین قوانین ضد کلاهبرداری کشور است، در دادگاه عالی نیویورک از کوین اکس (CoinEx)  شکایت کرد. در این شکایت، جیمز توکن‌های مختلفی را تحت عنوان «هم کالا و هم اوراق بهادار» طبقه‌بندی کرد که از آن‌جمله می‌توان به Amp، LBC، RLY و Terra اشاره نمود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array