به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی و در بحبوحه هیجانات بازار، قیمت کاردانو (ADA) رشد امیدوارکننده‌ای را تجربه کرد، ولی این روند دوام زیادی نداشت. در حقیقت، از زمانی که کاردانو (ADA) روز ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ به بالاترین سطح سالانه خود رسید، در یک الگوی اصلاحی عمیق به دام افتاده است.

این روند با تلاش ناموفق خریداران برای عبور از این موانع در تاریه 11 ژانویه 2024 (21 دی) ادامه یافت و منجر به کاهش بیشتر قیمت شد. البته، علی‌رغم این شکست‌های کوتاه‌مدت، عملکرد کاردانو (ADA) در سال گذشته با یک حرکت صعودی همراه بوده است. این دارایی نسبت به سال قبل بیش از 50 درصد افزایش داشته است و همین رشد باعث ایجاد حس خوش‌بینی در بین سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بازار شده است. این حس اعتماد به واسطه انعطاف‌پذیری کاردانو (ADA) در میان نوسانات اخیر بازار تقویت شده است، چراکه به نوعی بر پتانسیل بلندمدت آن تأکید دارد.

همزمان با روند افت قیمت کلی در بازار کریپتو که ارزش بیت کوین را به محدوده 41350 دلار کشانده است، قیمت کاردانو (ADA) نیز روندی نزولی را به تصویر می‌کشد. طبق داده‌های وب‌سایت coinmarketcap، این رمزارز اکنون با 4.45 درصد افت روزانه در محدوده 0.499 دلار معامله می‌شود.

نمودار تحلیل کاردانو

این آلتکوین با ارزش بازار 17.6 میلیارد دلاری، همچنان جایگاه خود را در بین ده ارز دیجیتال برتر بازار حفظ کرده است. در 24 ساعت گذشته حجم معاملات آن، با بیش از 4 درصد افزایش به 432.4 میلیون دلار رسیده است. این نشان می‌دهد که با وجود چالش‌های فعلی قیمت، فعالیت سرمایه‌گذاران در این شبکه همچنان بالا است.

فعالیت نهنگ‌های کاردانو (ADA)، سیگنال یک حرکت صعودی بالقوه

در پست اخیر IntoTheBlock، افزایش فعالیت در میان سرمایه‌گذاران بزرگ کاردانو (ADA) مورد توجه قرار گرفته است. این مطالعه تاکید دارد که این نهنگ‌ها به طور مداوم در معاملات بزرگ مشارکت دارند که به طور میانگین معاملات روزانه آن به حدود 13 میلیارد دلار می‌رسد.

طبق گزارش IntoTheBlock، حجم تراکنش‌های کاردانو اکنون در رتبه دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد. این درحالی است که فعالیت‌های معاملاتی قابل توجه در شبکه اتریوم در میانگین 7 روزه، نزدیک به 5 میلیارد دلار است که به طور قابل توجهی کمتر از حجم روزانه کاردانو است.

پیش‌بینی قیمت کاردانو (ADA)

افزایش فعالیت نهنگ‌ها می‌تواند کاردانو (ADA) را به سمت یک روند صعودی قوی سوق دهد. اگر گاوها دوباره کنترل بازار را به دست بگیرند، اولین هدف برای این رمزارز می‌تواند مقاومت 0.65 دلاری باشد. وجود یک مومنتوم صعودی پایدار ممکن است قیمت ADA را در آینده نزدیک به 1 دلار نزدیک کند. برعکس، اگر روند نزولی بر بازار چیره شود، ممکن است باعث شود کاردانو (ADA) حمایت 0.5 دلار را به کلی از دست داده و در یک سناریوی نزولی، کاهش بیشتر به سمت 0.3 دلار را در پیش بگیرد.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار قیمت کاردانو، منبع: Tradingview

از طرفی، اندیکاتورهای تکنیکال در نمودار روزانه یک چشم‌انداز ترکیبی از بازار را ارائه می‌دهند. برای مثال، اندیکاتور همگرایی واگرایی میانگین‌های متحرک (MACD) یک روند نزولی را نشان می‌دهد و به طور همزمان، شاخص جریان پول چایکین (CMF) در قلمرو منفی قرار دارد و عدد 0.08- دلار را نشان می‌دهد که به‌نوبه‌خود، احساسات نزولی را تقویت می‌کند. با این حال، چندین نوسانگر نیز موقعیتی خنثی را به تصویر کشیده و به احتمال شکست صعودی در کوتاه مدت اشاره دارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array