به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا تحت فشار باقی ماند، به‌طوری که معاملات آتی فلز گرانبها با 1.01 درصد کاهش به 1846.60 دلار رسید.

پس از اینکه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده آمریکا (CPI) برای ژانویه نشان داد که تورم سالانه به 6.4 درصد کاهش یافته است، طلا تحت فشار نزولی قرار گرفته و در قیمت‌های پایین‌تر معامله می‌شود. گزارش CPI ژانویه نسبت به ماه دسامبر 6.4 درصد کاهش داشته است. با این حال، تحلیلگران انتظار کاهش بیشتری داشتند و تخمین‌ها حاکی از آن بود که شاخص قیمت مصرف کننده باید بین 6.2 تا 6.3 درصد باشد.

با انتشار گزارش غیر منتظره مشاغل در هفته گذشته و شاخص قیمت مصرف کننده دیروز، فدرال رزرو به این جمع بندی رسید که موضع تهاجمی خود را حفظ کند. این به معنای افزایش بیشتر نرخ بهره است و اینکه نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری بالا خواهند ماند.

جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) اعلام کرده است که فدرال رزرو در اجرای تعهدات خود برای بالا نگه داشتن نرخ بهره برای تمامی طول سال 2023 کاملاً مصمم است. فعالان بازار شروع به پذیرش این احتمال می‌کنند که فدرال رزرو نرخ بهره نهایی را به اعدادی مابین 5.1 درصد تا 5.2 درصد افزایش خواهد داد. از سوی دیگر نرخ بهره را برای تمامی طول سال 2023 بدون کاهش حفظ خواهد کرد.

نگرانی‌های مربوط به تورم و از سوی دیگر افزایش نرخ بهره، جایی برای چشم‌انداز صعودی طلا باقی نگذاشته و فلز زرد تحت فشار معامله می‌شود. دلار در مقایسه با سایر ارزها در حال افزایش است، در حالی که قدرت خرید آمریکایی‌ها نیز کاهش می‌یابد و این حاصل از سطوح بالای تورم است.

معاملات آتی طلا بر اساس فعال‌ترین قرارداد آوریل 2023 در حال حاضر 18.80 دلار یا 1.01 درصد کاهش یافته و در سطح 1846.60 دلار ثابت شده است. قدرت گرفتن دلار عامل نصف کاهش امروز بود، چرا که دلار 63 واحد یا به عبارتی 0.61 درصد افزایش یافت. شاخص دلار در حال حاضر روی 103.76 ثابت شده است.

یکی دیگر از عواملی که طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، آن است که آمارهای اخیر نشان می‌دهد که فدرال رزرو می‌تواند نرخ فعلی نهایی را از  ۵.۱ درصد به ۶ درصد تغییر دهد تا روند کاهش تورم را تسریع بخشد.

البته باید این را هم در نظر داشت که بازار فلزات گرانبها کاملاً متأثر از اخبار بوده و فعلاً اخبار کاملاً بر قیمت اثر داشته است. به احتمال زیاد شاخص‌های تکنیکال در نقطه‌ای که سرمایه‌گذاران بر این باورند که طلا در شرایط فروش بالا قرار گرفته و ارزشمندتر از قیمت‌گذاری فعلی است، وارد عمل خواهند شد.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

 نمودارهای تکنیکال نشان می‌دهد که احتمال زیادی وجود دارد که طلا تا سطح حمایتی 1815 دلار کاهش یافته و در این رنج قیمتی مورد معامله قرار گیرد. این براساس سطوح اصلاح فیبوناچی 61.8 درصد است. مجموعه آمارهای مورد استفاده برای این اصلاح از 1719 دلار شروع می‌شود و در 1980 دلار به پایان می‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array