به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ممکن است شرکت فناوری هوافضای اسپیس ایکس (SpaceX) تمام دارایی‌های بیت کوین خود را فروخته باشد. طبق گزارش 17 آگوست (26 مرداد) وال استریت ژورنال، اسپیس ایکس 373 میلیون دلار بیت کوین در ترازنامه سال 2021 و 2022 خود ثبت کرده است و اکنون گزارش شده که این دارایی دیجیتال را فروخته است. البته این شرکت هنوز تایید نکرده است که آیا کل موجودی 373 میلیون دلاری خود را فروخته است یا خیر.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این خبرگزاری به اسناد مربوط به وضعیت مالی اسپیس ایکس دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد این شرکت علاوه بر هزینه‌های تحقیق و توسعه، حدود 5.2 میلیارد دلار در سال 2022 و 5.4 میلیارد دلار در سال‌های 2021 و 2022 برای دستیابی به اموال و تجهیزات هزینه کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در سال 2021 به طور عمومی اعلام کرد که این شرکت مقدار مشخصی بیت کوین خریداری کرده است. پیش از آن نیز اعلام شده بود که شرکت تسلا قصد دارد 1.5 میلیارد دلار از این دارایی رمزارزی را خریداری کند. احتمالاً همین اعلامیه باعث شد که بیت کوین در آن زمان به بالای 43000 دلار برسد.

بر اساس گزارش درآمد سه ماهه دوم تسلا در سال 2023، این شرکت دارایی بیت کوین خود را فروخته است و فقط 184 میلیون دلار از آن را هچنان در اختیار دارد. تسلا گزارش کرده بود که در سه ماهه دوم سال 2022 بیش از 30000 بیت کوین به ارزش 936 میلیون دلار را نقد کرده است که تقریباً 75 درصد از دارایی 1.5 میلیارد دلاری اولیه آن است.

هنوز اطلاعات کافی درباره زمان فروش بیت کوین توسط اسپیس ایکس منتشر نشده است، اما تاثیر این خبر به وضوح در بازار قابل رویت است. به عقیده برخی از تحلیلگران همین خبر باعق افت ناگهانی قیمت بیت کیون و سقوط بازار در چند ساعت اخیر شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array