به گزارش ایران دکونومی، ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی از امروز (سه‌شنبه ١٩ تیر ماه) در سامانه SaleAuto.Ir آغاز شده است و این ثبت نام تا پایان روز یکشنبه (۲۴ تیر ماه) ادامه خواهد داشت. 

 در این مرحله نیز برای آخرین بار به متقاضیان مرحله اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١) فرصت انتخاب خودرو از میان سبد محصولات عرضه شده، داده شده؛ ضمن اینکه متقاضیان جدید نیز پس از تعریف حساب وکالتی می‌توانند ثبت‌نام داشته باشند.امکان تعریف حساب وکالتی از روز گذشته (دوشنبه) آغاز شده و مشتریان تا ساعت ۱۲ روز شنبه (۲۳ تیرماه) برای این منظور و بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در این حساب فرصت خواهند داشت.

در این دوره 36 مدل خودرو برای متقاضیان ارائه شده است.که متقاضیان امکان انتخاب پنج اولویت مورد نظر خود را از بین سبد محصولات عرضه شده خواهند داشت.

از بین ۳۶ محصول عرضه شده، ۱۸ خودروی وارد شده‌ دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و ۱۸ خودروی وارد شده‌ دیگر دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است.

اسامی و قیمت خودروهای وارداتی

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آئین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

تبصره ۲- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند.

تبصره ۳- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌گردد.

تبصره ۵- کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تأخیر در تحویل و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آئین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۶- با وکالتی نمودن حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

تبصره ۷- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array