به گزارش ایران دکونومی، مرحله جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی از محل ظرفیت مازاد خودروهای وارد شده آغاز شد. از فردا دو‌شنبه مورخ 1402/11/16 تا ساعت 23:59 روز جمعه 1402/11/20 این ثبت نام ادامه دارد و متقاضیان 5 روز فرصت دارند تا ثبت‌نام خود را انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

افتتاح حساب وکالتی پیش شرط خرید در این دوره است

متقاضیان باید از تاریخ یکشنبه 1402.11.15 تا ساعت 13:00 روز چهارشنبه 1402.11.18 یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی، وکالتی کرده و مبلغ 500 میلیون تومان مسدود کنند.

پیش‌شرط حساب وکالتی مگر حذف نشده بود؟

 علیرغم اینکه تاکید شده بود حسابی وکالتی حذف می‌شود، و متقاضیان دیگر نیازی به سپرده‌گذاری پیش از آغاز ثبت‌ نام ندارند، اما این پیش شرط مجدد اعمال شده است.

مدیرسامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در این رابطه گفت که بسته به شرایط، حذف این پیش شرط، تنها برای خرید خودروهای داخلی فعلا اجرایی می‌شود و برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی لازم‌الاجراست.

خودروهای عرضه شده در این دوره

در این دور از فروش خودروهای وارداتی، ١٣ خودرو (از محل مازادِ خودروهای وارداتی) برای همه‌ متقاضیان عرضه شده است که از این ١٣ مدل خودرو، 10 مدل دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و سه خودرو دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی/ واحد: ریال

خودروهای دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی/ واحد: ریال

قیمت‌های مندرج در جداول فوق (قطعی و علی‌الحساب) در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص، نظیر بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن از مشتری اقدام کنند.

پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، چند روز بعد، نتایج مشخص و توسط شرکت‌ها برای مشتریان فراخوان صادر می‌شود؛ عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array