به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کشور فرانسه فروش گوشی آیفون 12 را به علت تشعشعات بالاتر از حد مجاز موقتاً ممنوع کرده است.

وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه، ژان نوئل بارو، در جدیدترین مصاحبه خود با روزنامه Le Parisien اعلام کرده که کمپانی اپل باید سریعاً فروش آیفون 12 در این کشور را به علت تشعشات بیش از حد متوقف کند.

فرانسه

اولتیماتوم فرانسه به کمپانی اپل

اخیراً نهاد نظارتی ANFR (نهاد نظارت بر تشعشعات) پس از انجام آزمایشات تخصصی بر روی گوشی‌های آیفون 12، به این نتیجه رسیده بود که نرخ جذب (SAR) این گوشی‌ها کمی بیشتر از حد مجاز هستند. به همین منظور، دو هفته به کمپانی اپل فرصت داده شده تا به این مشکل رسیدگی کرده و پاسخ مناسبی به این کشور اروپایی اعلام کند.

بارو اعلام کرده که یک آپدیت نرم‌افزاری برای حل این مشکل کفایت می‌کند. کشور آمریکا از سال 2020 گوشی‌های آیفون 12 را به فروش می‌رساند و حالا وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه اعلام کرده در صورت عدم واکنش و رسیدگی مناسب پس از این دو هفته، دستور جمع‌آوری تمام این گوشی‌ها را از سراسر کشور صادر خواهد کرد.

اتحادیه اروپا قوانین و چارچوب‌های خاصی را برای نرخ SAR تعیین کرده است. براساس تحقیقات علمی انجام‌شده، تشعشعات بیش از حد گوشی‌های هوشمند ممکن است منجر به ریسک بروز سرطان شود.

نهاد نظارتی ANFR کشور فرانسه اعلام کرده که یافته‌های خود در این مورد را به اتحادیه اروپا انتقال خواهد داد؛ درنتیجه این ممنوعیت ممکن است به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز کشیده شود. به گفته بارو، “این مسئله ممکن است درنهایت به مشکل بسیار بزرگتری تبدیل شود”.

در سال 2020، فرانسه قوانینی را وضع کرده بود که فروشندگان گوشی‌های هوشمند را موظف می‌کرد که نرخ تشعشات هر محصول را بر روی بسته‌بندی آن درج کنند.

تا این لحظه کمپانی اپل هیچ واکنشی به این مسئله نشان نداده است.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array