به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، سم آلتمن، خالق چت‌بات محبوب و فراگیر این روزها یعنی ChatGPT، قصد دارد فروشگاهی برای عرضه و ارائه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی تأسیس کند.

به گزارش روزنامه The Information و به نقل از رویترز، آلتمن امیدوار است با بازگشایی چنین فروشگاهی، محیطی مناسب برای عرضه دستاوردهای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان در حوزه هوش مصنوعی، اعم از مدل‌های زبانی بزرگ و دیگر ابزارها در اختیار آنها بگذارد.

مشتریان سازمانی معمولاً از امکانات ChatGPT بسته به نیاز شخصی خود بهره می‌گیرند. برخی از این تکنولوژی برای شناسایی کلاهبرداری مالی، رهگیری تراکنش‌های آنلاین و یا پاسخگویی به سؤالات مربوط به اسناد و داده‌های درون‌سازمانی استفاده می‌کنند.
براساس این گزارش خبری، سازندگان چنین برنامه‌هایی می‌توانند پلتفرم اختصاصی خود را از طریق فروشگاه OpenAI به نیازمندان و مشتریان ارائه دهند.

بنابر ادعای گزارش The Information، سم آلتمن ماه گذشته درباره احتمال بازگشایی چنین فروشگاهی در جلسه‌ای خصوصی با توسعه‌دهندگان در شهر لندن صحبت کرده است.

OpenAI

گسترش خدمات OpenAI به مشتریان و سازندگان

چنین فروشگاهی قطعاً با خدمات برخی از مشتریان فعلی و یا شرکای تجاری-تکنولوژی کمپانی OpenAI مانند مایکروسافت و Salesforce در رقابت خواهد بود. همچنین بازگشایی این فروشگاه به جذب مخاطبین بیشتر و گسترش جامعه هدف این کمپانی نیز کمک خواهد کرد.

همچنین روزنامه The Information مدعی شده که دو مورد از مشتریان کمپانی OpenAI مایل به ارائه خدمات خود در فرم ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در چنین فروشگاهی هستند:
کمپانی Aquant، سازنده نرم‌افزارهای نگهداری و تعمیر از دستگاه‌ها برای کاربران و مؤسسه تحصیلی Khan Academy.

کمپانی مایکروسافت در سال 2019 و قبل از فراگیر شدن چت‌بات ChatGPT، سرمایه‌گذاری حداقل 1 میلیارد دلاری روی این شرکت انجام داد. بعد از عرضه عمومی چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT در سال گذشته، هزاران کسب‌وکار و بیزینس مختلف از خدمات و امکانات این تکنولوژی برای تسهیل وظایف روزانه خود و افزایش نرخ بهره‌وری استفاده کرده‌اند.

همچنین کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلف با تمام توان و انرژی در حال توسعه خدمات و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاصی خود می‌باشند.

کمپانی OpenAI درحال حاضر درباره صحت و سقم این خبر اظهارنظری نکرده است.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array