به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت فراری، یکی از مشهورترین کارخانه‌های تولید خودروهای اسپرت، اعلام کرده است که به دنبال افزایش تقاضای مشتریان، پرداخت با ارزهای دیجیتال برای خودروهای اسپرت لوکس خود در ایالات متحده را آغاز کرده است. این خودروساز قصد دارد پذیرش پرداخت با ارزهای رمزپایه را در منطقه اروپا نیز گسترش دهد.

بر اساس گزارش روز 14 اکتبر (22 مهر) رویترز، انریکو گالیرا (Enrico Galliera)، مدیر ارشد بازاریابی و بازرگانی فراری، ضمن تایید این خبر اظهار داشت که تصمیم این شرکت خودروسازی لوکس برای پذیرش پرداخت‌های رمزارزی به دلیل تقاضای بازار و درخواست‌های بی‌شمار از سوی واسطه‌های فروش اتخاذ شده است، چرا که این شرکت به خوبی واقف است که بسیاری از مشتریان بالقوه محصولات این شرکت از جمله سرمایه‌گذاران جوان و باهوش، روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

اگرچه گالیرا به تعداد خودروهایی که فراری قصد دارد از طریق پرداخت‌های رمزارزی به فروش برساند، اشاره‌ای نکرده است، اما طبق گزارشات و اظهارات وی، سبد سفارشات این خودروساز تا سال 2025 به طور کامل رزرو شده است. فراری قصد دارد این بازار در حال گسترش را آزمایش کند تا بستری برای تعامل با خریداران بالقوه، فراتر از مشتریان معمول خود، فراهم سازد. این خودروساز لوکس قصد دارد تا سه ماهه اول سال 2024 این گزینه پرداخت را در اروپا نیز معرفی کند و پس از آن، این سرویس را به سایر مناطق دوستدار رمزارزها گسترش دهد. گفتنی است که بازار محصولات فراری در اروپا، خاورمیانه و آفریقا بیشترین طرفدار را دارد و بیش از 46 درصد از حجم فروش این شرکت در نیمه اول سال 2023 به این مناطق اختصاص داشته است.

فراری

همکاری فراری با بیت‌پی

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که فراری برای فاز اول آزمایش خود در ایالات متحده، با پلتفرم پردازنده پرداخت ارزهای دیجیتال بیت‌پی (BitPay) وارد همکاری شده است. این همکاری امکان پردازش تراکنش‌های بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و یو اس دی کوین (USDC) را فراهم می‌کند.

گالیرا تأیید کرد که هیچ کارمزد یا هزینه اضافی هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت بهای محصولات این شرکت وجود نخواهد داشت، زیرا بیت‌پی (BitPay) به سرعت پرداخت‌های رمزارزی را برای فروشندگان فراری به ارزهای فیات معمولی تبدیل می‌کند و اطمینان حاصل می‌یابد که این پرداخت از نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال در امان است.

افزون بر این، بیت‌پی (BitPay) مشروعیت ارز دیجیتال مورد نظر را تأیید کرده و اطمینان می‌دهد که منشاء این ارز از فعالیت‌های غیرقانونی، پولشویی یا فرار مالیاتی نیست.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ به دلیل نوسانات قیمت و غیرعملی بودن تراکنش‌های مرتبط، برای پذیرش ارزهای دیجیتال مردد هستند. از جمله این شرکت‌ها، تولیدکننده خودروهای برقی تسلا است که در ابتدا پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوین را در سال 2021 آغاز کرد. ولی ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، این روش پرداخت را به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی به حالت تعلیق درآورد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array