به گزارش ایران دکونومی، فرابورس ایران، با تشکیل بازار نوآفرین به دنبال تسهیل پذیرش استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سهام است. درحالی‌که مطابق برنامه هفتم قرار است یک بورس فناوری ایجاد شود. اما حالا بازار نوآفرین نیز در فرابورس شکل گرفته است.

این بازار دارای دو تابلوی رشد و دانش‌بنیان است و می‌خواهد شرایط ورود شرکت‌های نوآور و استارتاپ‌ها را در بازار سرمایه فراهم کند. ایده تشکیل بورس تخصصی در این حوزه به طور تقریبی، چهار سالی است که مطرح می‌شود اما تاکنون محقق نشده بود.

شرکت‌های حاضر در این بازار می‌توانند از مزایای بازارهای اول و دوم فرابورس، شامل معافیت مالیاتی، توثیق سهام، سهولت در تامین مالی از طریق ابزارهای بازار سرمایه و قابلیت معامله سهام است، استفاده کنند.

فرابورس نوآفرین

هم‌ اکنون ۱۰ شرکت دانش‌بنیان درخواست پذیرش در این بازار را دارند که ۳ تای آن‌ها پذیرش شده و ۳۰ شرکت هم کاندیدای پذیرش هستند. همچنین حداقل سرمایه ثبت‌شده این شرکت‌ها باید ۱۰ میلیارد تومان باشد و حاکمیت شرکتی مناسب نیز داشته باشند.

ملزم است که صورت‌های مالی این شرکت‌ها، مطابق استانداردهای حسابداری باشد و نیاز است که مجوز دانش‌ بنیان خود را از معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری داشته باشند.

چشم‌انداز روشن شرکت برای سودآوری نیز از دیگر شرایط پذیرش این شرکت‌ها است. همچنین جمع حقوق صاحبان سهام باید حداقل ۱۰ میلیارد تومان و حداکثر ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array