به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، توکن بومی شبکه بلاکچین سولانا (SOL) روز شنبه توانست سرانجام پس از یک سال و نیم، کانال 100 دلار را فتح کند و به سطوحی بازگردد که آخرین بار پیش از سقوط شبکه ترا (Terra) مشاهده شده بود.

در حال حاضر، رمزارز SOL با رشد خیره‌کننده 60 درصدی در بازه هفتگی و بیش از 19.19 درصد افزایش قیمت روزانه، در محدوده 114 دلار ترید می‌شود. با توجه به این ارقام، ارزش این دارایی در سال 2023 بیش از ده برابر شده است و طبق اعلام CoinDesk Indices تنها در ماه دسامبر، بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

نمودار روزانه قیمت سولانا (SOL)
نمودار روزانه قیمت سولانا (SOL)؛ منبع: coinmarketcap

جایگاه سولانا در میان بلاکچین‌های برتر

حرکات قیمت این دارایی در روز شنبه، موقعیت بلاکچین سولانا در رتبه‌بندی فعالیت‌های درون زنجیره‌ای را ارتقا داد. به گزارش پلتفرم تحلیل داده دیفای لاما (DefiLlama)، حجم معاملات پردازش شده در صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا برای اولین بار به حجم معاملات چند میلیارد دلاری یونی سوآپ (Uniswap) نزدیک می‌شوند.

تحلیلگران بخش اعظم این صعود را به هیجان‌های مربوط به فعالیت‌های درون این بلاکچین و تب ناشی از ایردراپ میم کوین‌های دارای مضمون سگ در این شبکه نسبت می‌دهند. این ایردراپ‌ها انبوهی از معامله‌گران را وادار می‌کند پلتفرم‌های اعطای وام، پل‌ها و سایر زیرساخت‌های مستقر در سولانا را آزمایش کنند.

لازم به ذکر است که سولانا یک پلتفرم قراردادهای هوشمند است که از تراکنش های سریع و ارزان ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این شبکه که به عنوان اصلی‌ترین رقیب شبکه بلاکچین اتریوم شناخته می‌شود، علیرغم دستاوردهای اخیر هنوز نتوانسته است جایگاه محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین بلاکچین برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال را از آن خود کند و راه زیادی تا رسیدن به این هدف یپش رو دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: markets.businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array