به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دو مدیر برجسته دارایی ارزهای دیجیتال، گری اسکیل اینوستمنتس (Grayscale Investments) و مدیریت دارایی بیتوایز (Bitwise Asset Management)، برنامه‌های صندوق معامله آتی اتر(ETF) خود را در بحبوحه بررسی‌های فزاینده از سوی قانون‌گذاران ایالات متحده متوقف کردند.

در 17 می (27 اردیبهشت)، گری اسکیل اصلاحیه‌ای را در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) خود برای حذف اشاره‌هایی به ETF آتی اتر ارائه کرد. این اصلاحیه کمتر از یک هفته پس از اشتراک‌گذاری برنامه‌هایی برای راه اندازی سه محصول ETF انجام می‌شود.

دو محصول شاخص دیگر شامل یک ETF بیت کوین نیمه اسپات است که در بازار بیت کوین اسپات سرمایه‌گذاری می‌کند و یک ETF حریم خصوصی متمرکز بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بلاکچین متمرکز بر حریم خصوصی و دارایی‌های دیجیتال است.

گری اسکیل به تازگی برای ETF بیت کوین نیمه اسپات و همچنین ETF آتی اتریوم و ETF حریم خصوصی ثبت نام کرده است.
— اریک بالچوناس (@EricBalchunas) 9 می 2023

اصلاحیه گری اسکیل در پرونده ETF خود تنها چند روز پس از آن انجام شد که SEC از مدیر دارایی خواست درخواست خود را برای فایل کوین تراست (Filecoin Trust) پس بگیرد. این نهاد نظارتی هشدار داد که دارایی اصلی آن، فایل کوین، به عنوان یک اوراق بهادار واجد شرایط است.

گری اسکیل به اتهام SEC پاسخ داد و مدعی شد که دارایی اساسی به عنوان یک اوراق بهادار واجد شرایط نیست. این شرکت در نظر دارد به سرعت به کارکنان SEC با توضیح مبنای قانونی موقعیت گری اسکیل پاسخ دهد.

از سوی دیگر، بیتوایز برنامه خود را برای راه‌اندازی یک ETF آتی مبتنی بر اتر به طور کلی پس گرفته است. مدیر دارایی‌های رمزارزی در ثبت اصلاحیه خود در SEC در 17 می (27 اردیبهشت) ادعا کرد که قصد ندارد به دنبال اثربخشی صندوق باشد و طبق پست فوق، هیچ اوراق بهاداری از صندوق فروخته نشده است.

بیتوایز تا زمان انتشار به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر در مورد این موضوع پاسخ نداد.

یک ETF معاملات آتی مبتنی بر بیت کوین در سه ماهه آخر سال 2021 آغاز به کار کرد و باعث شد بسیاری در صنعت ارز دیجیتال باور کنند که یک ETF ارز دیجیتال در راه است. با این حال، پس از دو سال و شرایط کریپتو در سال 2022 (1401)، رگولاتورها نسبت به چنین محصولاتی شک و تردید بیشتری پیدا کردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array