به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق گزارش‌های رسانه‌های محلی، معاون صدراعظم آلمان، تشدید فرآیند غربالگری سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از چین را پیشنهاد کرده است.

رابر هابک (Rober Habeck)، یکی از اعضای ائتلاف سبز و وزیر فدرال در امور اقتصادی و اقدامات اقلیمی، گفت که تشدید محدودیت‌ها بر سرمایه‌گذاری خارجی چین در بخش‌های حیاتی خواهد بود که شامل هوش مصنوعی (AI) نیز می‌شود.

هدف آن ادغام و ساده سازی تعدادی از قوانین موجود مربوط به بخش‌هایی است که چین در آنها غالب است. او همچنین پیشنهاد سرکوب تلاش‌های چین برای دور زدن قوانین موجود را داد.

این پیشنهاد یک ماه پس از اظهارنظر آنالنا بائربوک (Annalena Baerbock)، وزیر امور خارجه آلمان، در جریان سخنرانی درباره اینکه چین به طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر از بیرون شده است، ارائه می‌شود.

بنا به گزارش‌ها، اقدامات پیشنهادی هابک بر سرمایه گذاری خارجی در صنایع فناوری چین متمرکز نیست. با این حال، این موضوع در قوانین اخیر ایالات متحده که توسط بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و بریتانیا نهایی شده است، مورد توجه قرار گرفت.

قانون پیشنهادی پیش از رسمی شدن در انتظار اظهارنظر از سوی ادارات مختلف دولتی است. مقامات آلمانی نیز در حال بررسی مقررات هوش مصنوعی هستند.

سرمایه‌گذاری

بر اساس آمار رسمی دولت آلمان، آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا و چین بزرگترین شریک تجاری آن است.

کوین تلگراف برای نظرات بیشتر با وزارت امور اقتصادی و اقلیم آلمان تماس گرفت.

این حرکت‌ها به خارج از آلمان به دنبال یک توافق مداوم در مورد توسعه و استقرار هوش مصنوعی بین چین و ایالات متحده است.

پس از موارد متعددی از تشدید کنترل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایالات متحده، چین اعلام کرد که کنترل‌های خود را بر صادرات مواد مهم تراشه‌سازی تشدید خواهد کرد.

سپس ایالات متحده با افشای طرح‌هایی برای محدود کردن دسترسی چین به خدمات پردازش ابری پاسخ داد. اخیراً، یک سری قوانین جدید در رابطه با سرمایه‌گذاری‌ چین در این دو بخش مهم و سایر موارد منتشر کرده است.

در همین حال، در چین، قانونگذاران به طور رسمی مقررات مربوط به توسعه و استقرار هوش مصنوعی در این کشور را منتشر و اجرا کردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array