به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بزرگ اوکی اکس (OKX) اعلام کرده است که روز 28 فوریه (9 اسفند) مبلغ 2,014,381 واحد تتر (USDT) را از پنج حساب کاربری مظنون به مشارکت در دستکاری بازار توکن سلستیال (CELT) توقیف کرده و برای جبران خسارت کاربرانی که در این جریان متحمل ضرر شده‌اند، برنامه‌ای 3 میلیون دلاری را در دست اجرا دارد.

جزئیات احتمال دستکاری بازار در اوکی اکس

طبق اعلام اوکی اکس (OKX)، توسعه دهندگان سلستیال (Celestial) روز 26 فوریه (7 اسفند) از ساخت یک بازی جدید مبتنی بر بلاکچین خبر دادند. مدت کوتاهی پس از آن، تیم توسعه دهندگان یک کمپین در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده و این بازی جدید را با استفاده از نام تجاری اوکی اکس (OKX) تبلیغ کرده‌اند که به عقیده این شرکت اقدامی غیرمجاز بوده است. در نتیجه بخشی از این فعالیت‌ها، ارزش توکن CELT ظرف مدت دو روز تقریباً دو برابر شد. هرچند طی 24 ساعت گذشته قیمت آن بیش از 50 درصد سقوط کرده و در زمان نگارش این مطلب به حدود 0.002129 دلار رسیده است.

حجم معاملات اوکی اکس

حجم معاملات CELT قبل و بعد از عرضه بازی جدید

این صرافی ارزهای دیجیتال، در پاسخ به ادعاهای مشتریان مبنی بر معاملات داخلی در اوکی اکس توضیح داد که شرکت تابعه این صرافی یعنی OKX Ventures در ماه سپتامبر 2021 (شهریور 1400) مبلغ 100 هزار دلار در پروژه سلستیال گیم‌فای (Celestial GameFi) سرمایه‌گذاری کرده است. هرچند، به گفته این صرافی، توکن‌های CELT دریافت شده، «بدون هیچ گونه تراکنشی» به حساب‌های OKX Ventures واریز شده‌اند و در روند تحقیقات آن، «هیچ‌گونه مدرکی» دال بر وجود معاملات داخلی مرتبط با کارکنان اوکی اکس (OKX) پیدا نشده است.

با این وجود، صرافی 714,381 واحد USDT را از پنج اکانت مشکوک به دستکاری بازار مسدود کرد و ادعا کرد سلستیال 1.3 میلیون واحد USDT مرتبط با این فعالیت‌ها از زمان ترک این صرافی را بازمی‌گرداند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این شرکت 1 میلیون واحد تتر به علاوه 2,014,381 USDT توقیف شده را برای بازپرداخت مجموع 3,014,381 USDT اختصاص خواهد داد تا از این طریق برای کاربران آسیب دیده جبران خسارت نماید. کاربرانی که توکن‌های CELT را بین ساعت 12 ظهر 25 فوریه (6 اسفند) و 12 ظهر 28 فوریه (9 اسفند) به وقت هنگ کنگ خریداری کرده‌ و متحمل ضرر شده‌اند، واجد شرایط شرکت در این ایردراپ خواهند بود. گفتنی است که با توجه به پیچیدگی این ایردراپ، اوکی اکس (OKX) اعلام کرده است که جزئیات آن را ظرف 48 ساعت آینده منتشر خواهد کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array