به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا در رویداد Meta Connect از جدیدترین همکاری خود با کمپانی ری‌بن (Ray-Ban) رونمایی کرد.

این دومین پروژه همکاری کمپانی متا و ری‌بن است. براساس گزارشات اخیر، نسل اول عینک‌های هوشمند حاصل همکاری این کمپانی، سرنوشت جالبی نداشتند.
براساس آمار به‌دست آمده متا تنها موفق به فروش یک‌سوم از 300 هزار عینک هوشمند تولید شده قبلی شده بود. مسئله بغرنج‌تر اینجاست که حدود 90% از کاربران این عینک هوشمند به دلیل محدودیت‌های ساختاری و نرم‌افزاری، استفاده از آن را متوقف کرده‌اند.

البته که فاکتورها بسیار زیادی در این اتفاق دخیل هستند که یکی از مهم‌ترین‌ها عدم توانایی استریم زنده ویدیویی است. اما به‌نظر می‌رسد در نسل دوم عینک‌های هوشمند متا و ری‌بن، به برخی از این مسائل رسیدگی شده باشد. برای مثال، این عینک‌های جدید توانای لایواستریم در دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام را دارند.

عینک هوشمند متا

معرفی عینک هوشمند متا ری‌بن

دومین نسل عینک‌های هوشمند ری‌بن، ظاهر کلاسیک و همیشگی این عینک‌ها را دارند و مشابه عینک طبی و یا آفتابی معمولی هستند. در سمت راست لنزها یک دوربین 12 مگاپیکسلی جای‌گذاری شده که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 1080p را دارد. همچنین یک چراغ سفید LED در کنار دوربین تعبیه شده که با چشمک زدن به اطرافیان نشان می‌دهد کاربر در حال ضبط ویدیو می‌باشد.
معرفی این قابلیت چراغ چشمک‌زن، برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی کاربران و حفظ حریم شخصی دیگر افراد است. برای مثال، اگر شخصی تلاش کند تا این چراغ را با تکه‌ای چسب سیاه بپوشاند، اعلانی به او نمایش داده می‌شود که مانع را از سر راه بردارد. همچنین درصورت پوشاندن چراغ LED، سیستم این عینک هوشمند هیچ‌گونه تصویر و ویدیویی را ثبت نخواهد کرد.

حافظه داخلی این عینک‌های هوشمند 32 گیگ درنظر گرفته شده و به‌صورت حدودی امکان ذخیره کردن 500 تصویر و 100 ویدیویی 30 ثانیه‌ای در آن وجود دارد. تمام محتواها به‌صورت همزمان در اپلیکیشن Meta View سینک و ذخیره خواهند شد.

اسپیکرهای نسل جدید عینک‌های هوشمند متا ری‌بن دارای 50% قدرت بیشتر نسبت به نسل قبلی هستند. ساختار اسپیکر این عینک‌ها open-ear می‌باشد، به این معنی که همیشه صدای اطراف شنیده می‌شود و عملاً قابلیت Noise Cancelling در این اسپیکرها عملکردی نخواهد داشت. متاسفانه امکان اتصال مستقیم ایرپاد اپل و یا بادز سامسونگ به عینک متا وجود ندارد و کاربران باید برای پاسخ به تماس‌ها و یا گوش دادن به موسیقی با اسپیکرهای بیرونی تطابق یابند.

این عینک‌های هوشمند بهبود یافته متا و ری‌بن، اولین عینک‌هایی هستند که با هوش مصنوعی اختصاصی متا عرضه می‌شوند. کاربران می‌توانند به‌سادگی و بدون دخالت دست با هوش مصنوعی درونی این دستگاه تعامل داشته باشند و سؤالات خود را از آن بپرسند.

علاوه‌بر قابلیت تولید محتوا، لایو زنده ویدیویی در اینستاگرام و فیسبوک، پاسخگویی به تماس‌ها و غیره؛ یکی دیگر از جالب‌ترین قابلیت‌های این عینک توانایی ترجمه آنی و همزمان هر متنی است.
با انتشار آپدیت نرم‌افزاری این عینک در سال آینده، مدل زبانی چندجانبه آن قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. یکی از این قابلیت‌های کاربری توانایی ترجمه متون می‌باشد.

عینک هوشمند ری‌بن

جایگاه عینک‌های هوشمند در جامعه امروزی

متا و ری‌بن با انتشار نسل دوم این عینک‌های هوشمند، در تلاش برای یافتن پاسخ سؤالی مهم هستند: “چه سیستمی برای رفع نیاز کاربران مناسب‌تر است؟”. به‌نظر می‌رسد توسعه سیستم فیلمبرداری و عکاسی برای تولیدکنندگان محتوا، امکان پاسخ‌گویی به تماس‌ها و ترجمه متون، قدم ابتدایی در تعیین مسیر عینک‌های هوشمند در جامعه باشد.

با توجه به تمام گزینه‌های ممکن (رنگ فریم، استایل، لنزهای مختلف طبی، آفتابی و غیره)، بیش از 150 طرح متفاوت از عینک هوشمند متا ری‌بن در دسترس کاربران خواهد بود.

پیش‌فروش این عینک‌های هوشمند از روز چهارشنبه گذشته در بازارهای آمریکا، کانادا، بریتانیا، ایرلند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، اتریش، استرالیا، آلمان، نروژ، فنلاند، دانمارک و سوئد آغاز شده است. فروش این عینک‌ها از روز 12 اکتبر (20 مهر) آغاز خواهد شد.

قیمت درنظر گرفته شده برای این دستگاه هوشمند 299 دلار به ازای لنزهای استاندارد، 329 دلار به ازاری لنزهای پلاریزه (Polarized) و 379 دلار به ازای لنزهای ترانزیشن (Transitions) می‌باشد. قیمت لنزهای طبی نیز براساس شماره عینک متغیر خواهد بود.

منبع: techcrunch (12)

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array