به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیش از چهار ماه از راه‌اندازی بازی نات کوین از طریق تلگرام گذشته و بالاخره این بازی روز گذشته (پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403) توکن NOT خود را از طریق اُپن نتورک (TON) برای معامله وارد صرافی‌ها کرد. نکته قابل توجه اینکه این عرضه گسترده به بزرگترین راه‌اندازی توکن بازی در سال 2024 با حجم معاملات یک میلیارد دلاری تبدیل شده است.

بر اساس داده‌های سایت آماری کوین گکو، توکن نات کوین (NOT) در حال حاضر با قیمت تقریبی 0.0068 دلار معامله می‌شود. نات کوین با کل عرضه 102.7 میلیارد توکن خود موفق شده در اولین روز حضورش، ارزش بازاری در حدود 700 میلیون دلار داشته باشد.

حدود 35 میلیون بازیکن توانستند 80 میلیارد توکن NOT از این بازی دریافت کنند، علاوه بر این نات کوین کمپین‌های پاداش‌دهی خود را اوایل این هفته از طریق صرافی بایننس و اوکی ایکس (OKX) راه‌اندازی کرد.

با مراجعه به سایت‌های آماری کوین گکو (CoinGecko) و کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) کاملاً مشخص است که توکن نات کوین بلافاصله بعد از راه‌اندازی با کاهش قیمت مواجه شده است. این اتفاق کاملاً طبیعی‌ست و دور از ذهن نبود؛ چراکه بازیکنان به مرور برای برداشت توکن‌های خود و فروش آنها اقدام می‌کنند. جالب است بدانید که این دو سایت در مورد اوج قیمت ثبت شده اختلاف نظر دارند. کوین گکو قله 0.0215 دلاری را ثبت کرده، در حالی که کوین مارکت کپ عددی بسیار کمتر (0.0144 دلار) را نشان می‌دهد.

این اعداد ثبت شده، در اندازه‌گیری درصد کاهش قیمت منعکس شده؛ به طوری که کوین گکو 65 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد و کوین مارکت کپ مدعی‌ست که قیمت نات کوین در 24 ساعت گذشته 48 درصد کاهش یافته است.

اوجی که به آن اشاره شد، علاوه بر درصد کاهش قیمت 24 ساعته، اوج ارزش بازار توکن را نیز تحت تاثیر قرار داده است. نات کوین در سایت کوین گکو در بالاترین قیمت به ارزش بازار 2.21 میلیارد دلاری رسیده، در حالی که آمار کوین مارکت کپ بیانگر این است که در سقف قیمت، ارزش بازار از 1.48 میلیارد دلار فراتر نرفته است.

با تمامی این اوصاف، نات کوین براساس ارزش بازار به عنوان بزرگ‌ترین توکن بازی عرضه شده امسال، بسیار بالاتر از رقبا قرار گرفته است. طبق داده‌های کوین گکو رمزارز Pixels (PIXEL) به 731 میلیون دلار رسید و Saga (SAGA) با حداکثر ارزش 684 میلیون دلاری، بعد از آن قرار گرفت.

معاملات نات کوین در عرض چند ساعت از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد و کوین مارکت کپ حدود 1.07 میلیارد دلار حجم معاملات را برای این رمزارز تازه وارد گزارش کرد. به این ترتیب در 24 ساعت گذشته، نات کوین به چهاردهمین رمزارز از نظر حجم معاملات تبدیل شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Decrypt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array