به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رویکرد کلاسیک به خرید و نگهداری یا هولد بیت‌کوین 68.8 درصد از اکثر صندوق‌های ارز دیجیتال در نیمه اول سال 2023 عملکرد بهتری داشت.

بر اساس داده‌های مشاور سرمایه‌گذاری 21e6 Capital AG مستقر در سوئیس، به طور متوسط، صندوق‌های رمزارزی بازدهی 15.2 درصدی در نیمه اول سال 2023 داشته‌اند، اما بیت‌کوین شاهد افزایش حدود 84 درصدی بوده است.

صندوق‌های رمزارزی به طور متوسط در نیمه اول سال 2023 بازدهی 15.2 درصدی داشته‌اند.

— الکس کروگر (@krugermacro) 5 آگوست 2023

در این گزارش، ماکسیمیلیان بروکنر (Maximilian Bruckner)، رئیس بازاریابی 21e6 Capital AG، بیان کرد که صندوق‌های رمزارزی معمولاً می‌توانند عملکرد قابل توجهی از بیت کوین در دوره‌های صعودی قبلی داشته باشند.

بروکنر بیشتر عملکرد ضعیف صندوق‌های رمزارزی در سال 2023 را به شرایط چالش برانگیز بازار و مقدار قابل توجهی از پول نقد موجود در اواخر سال 2022 نسبت داد.

پس از ورشکستگی FTX و سایر پروژه‌های ارز دیجیتال در سال 2022، این گزارش نشان می‌دهد که بسیاری از صندوق‌های رمزارزی ریسک را از روی میز برداشته و بخش‌های نقدی ایجاد می‌کنند، بنابراین از افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین در نیمه اول سال 2023 بازماندند.

صندوق‌هایی که دارای موقعیت‌های نقدی بزرگ هستند در بازار صعودی عملکرد کمتری نسبت به بیت‌کوین دارند، مگر اینکه دارایی‌های صندوق‌ها به طور قابل‌توجهی بهتر از بیت‌کوین عمل کنند.

با توجه به احساسات عمومی که تا پایان سال 2022 پشت سر گذاشته شد، بسیاری از صندوق‌ها دارای موقعیت‌های نقدی بزرگ‌تر از حد معمول بودند. علاوه بر این، اکثر آلتکوین‌های بزرگ نیز عملکرد ضعیفی نسبت به بیت کوین داشتند.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین تقریباً 29000 دلار قیمت دارد و همچنان در تلاش برای ماندن بالای سطح 30000 دلار است که تنها در چند مورد در سال 2023 برای مدت کوتاهی از آن فراتر رفته است.

با وجود این، طبق داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، قیمت‌های فعلی افزایش قیمت 75 درصدی را برای دارایی از اول ژانویه (دی 1401) نشان می‌دهند.

دیجیتال

تمام استراتژی‌های صندوق ارزهای دیجیتال در سال جاری به نتایج مثبتی دست یافتند. اما نسبت به بیت‌کوین، عملکرد ضعیف‌تری داشتند، به‌ویژه آن‌هایی که در معرض آلتکوین‌ها، معاملات آتی یا به شدت وابسته به سیگنال‌های حرکت هستند.

وی ادامه داد: «در آینده، ما به دقت زیر نظر داریم که صرافی‌ها خود را به عنوان ارائه‌دهندگان پیشرو آتی تثبیت می‌کنند. علاوه بر این، سطح نرخ‌های تامین مالی در بازارهای آتی کریپتو و توانایی صندوق‌های کمی برای جذب روندها، زمانی که بازارها را مشاهده می‌کنیم، مورد توجه قرار خواهند گرفت.»

در نهایت این گزارش نشان می‌دهد که احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به نیمه اول 2023 اندکی بهبود یافته است، و نشان می‌دهد که برخی از وجوه ممکن است به زودی شروع به انباشت نقدینگی بیشتری در بخش کریپتو کنند.

با این حال، اشاره کرد که داده‌های جاری مربوط به جریان‌های ورودی و خروجی نشان می‌دهد که بازیابی کامل احساسات هنوز اتفاق نیفتاده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array