به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی OpenAI درحال انجام مراحل آزمایشی توسعه هوش مصنوعی جدید خود به‌نام DALL-E 3 می‌باشد.

براساس اخبار منتشر شده توسط Decoder، تست‌های اولیه و آزمایشی افشا شده این هوش مصنوعی حاکی از آن هستند که این مدل تخصصی تبدیل متن به عکس عملکردی خارق‌العاده خواهد داشت.

یک منبع ناشناس در وبسایت Discord درباره تجربه کاربری خود با مدل جدید هوش مصنوعی DALL-E 3، محصول کمپانی OpenAI اطلاعاتی منتشر کرده است.
او برای اولین بار در ماه می سال میلادی جاری اعلام کرده بود که جزء تعدادی از کاربران آزمایشی این مدل هوش مصنوعی است و سپس تصاویر مرتبطی را منتشر کرده بود.

DALL-E 3

نسخه مربوط به ماه می هوش مصنوعی DALL-E 3، توانایی تولید تصاویری با چندین سایز ( تناسب ابعادی) مختلف را داشت.
سپس یکی از کاربران یوتیوب با نام MattVidPro AI تصاویر نمونه تولید شده‌ توسط این هوش مصنوعی با تناسب ابعاد 16:9را به اشتراک گذاشته بود. این نسخه از DALL-E 3، نمایانگر توانایی و قدرت بالای این هوش مصنوعی در تولید حروف و متون با کیفیت بسیار بالا در تصاویر بود؛ قابلیتی که حتی رقبای قدر DALL-E مانند Stable Diffusion و Midjourney نیز موفق به کسب آن نشده‌اند.

DALL-E 3
تصویر مربوط به نسخه ماه می DALL-E 3. در این تصویر چرخ‌های پنیری دوچرخه‌ها به ‌درستی به‌تصویر نکشیده شده‌اند و همچنین بافت گل‌ولای جاده نیز به‌خوبی قابل لمس نیست.

تصاویر موجود در این مقاله همگی تصاویر نمونه تولید شده توسط هوش مصنوعی DALL-E 3 می‌باشند. مهارت‌ها و توانایی این مدل در نسخه جدید به‌طرز چشمگیری ارتقا یافته و هنوز شامل نقطه‌قوت نسخه‌های پیشین نیز هست.
هوش مصنوعی DALL-E مهارت بالایی در به تصویر کشیدن افراد (انسان‌ها) دارد و این قابلیت در نسخه جدید نه‌تنها حفظ شده، بلکه بهبود نیز یافته است.

این منبع ناشناس مجدداً در اواسط ماه جولای تصاویر و آپدیت‌های بیشتری را از مراحل آزمایشی هوش مصنوعی DALL-E 3 در Discord منتشر کرد.

او ادعا کرده که بخشی از کاربران آزمایشی تست آلفا با حضور 400 شرکت‌کننده می‌باشد. او همچنین اضافه کرد که پس از حضور در مراحل آزمایشی توسعه DALL-E و DALL-E 2؛ کمپانی OpenAI با ارسال ایمیلی مجدداً از او خواسته تا در مراحل آزمایشی مربوط به توسعه نسخه DALL-E 3 نیز شرکت کند.

DALL-E 3
تصویر مربوط به نسخه ماه جولای DALL-E 3. در این تصویر فضاسازی، بافت‌ها، رنگ‌ها و جزئیات به‌طرز چشمگیری بهبود یافته‌اند.

بهبود عملکرد DALL-E 3 به مرور زمان

با مقایسه تصاویر مربوط به ماه می و ماه جولای، به‌نظر می‌رسد که مدل DALL-E 3 در طی این بازه زمانی پیشرفت چشمگیری داشته است. لازم به ذکر است که برای مشاهده و درک بهتر سیر پیشرفت و میزان ارتقای این هوش مصنوعی، برای تولید این تصاویر در دو بازه زمانی مختلف، دستورات یکسانی به آن داده شده است.

دستور درنظر گرفته شده برای این تصویر نمونه به شرح زیر است:
“تصویری از یک دلقک صورتی‌رنگ و یک پاندای عصبانی درحال دوچرخه‌سواری در یک جنگل مه‌آلود و تاریک. چرخ دوچرخه‌ها از پنیر ساخته شده و زمین بسیار گل‌آلود است، همچنین پاندا و دلقک در حال کوبیدن کف دستان خود به یکدیگر هستند.”

توجه به جزئیات در تصاویر نمونه مربوط به ماه جولای بسیار بیشتر و دقیق‌تر است، درحالی‌که در تصاویر مربوط به ماه می، در بخش‌هایی از تصویر که نمایانگر انگشتان و یا دستان هستند، تصاویر نسبتاً تار هستند.

به‌صورت کلی، نتایج این مراحل آزمایشی نمایانگر پتانسیل بسیار بالای DALL-E 3 برای تولید تصاویری خارق‌العاده و باکیفیت می‌باشد.
براساس ادعای این منبع ناشناس؛ با توجه به اینکه نسخه آلفای DALL-E 3 هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد و نسخه سانسور نشده آن در دسترس عده محدودی قرار گرفته؛ ممکن است از قابلیت‌های آن برای تولید تصاویر خشونت‌آمیز و جنسی و یا محتواهای تحت‌پوشش قانون کپی‌رایت (مانند لوگوی کمپانی‌ها) سوءاستفاده شود.

مدل DALL-E 2 در آپریل سال 2022 به کاربران عرضه شده بود و انتقادات بسیاری از جانب نهادهای نظارتی بابت مسائل امنیتی و اخلاقی به آن وارد شده بود. همچنین به دلیل محبوبیت بسیار زیاد آن، کاربران فوراً در لیست انتظار قرار گرفتند و دسترسی به DALL-E 2 محدودتر شد.

منبع: digitaltrends

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array