به گزارش ایران دکونومی، گزارشی تحت عنوان «رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی»، توسط شرکت دیتاک منتشر شده که آماری در این خصوص مربوط به سال گذشته (۱۴۰۲) را نشان می‌دهد. 

در بخشی از این گزارش، به وضعیت اینترنت ایران، فعالیت کاربران در هریک از شبکه‌های اجتماعی و… مورد بررسی قرار گرفته است.

وضعیت اینترنت ایران

شاخص کیفیت اینترنت به سرعت و پایداری اتصال اینترنت در یک کشور و اینکه آیا در حال بهبود است یا خیر اشاره دارد. سرعت اینترنت سیار نسبت به سال گذشته ۲۲٫۹ درصد کاهش و سرعت اینترنت ثابت ۱۰٫۱ درصد افزایش داشته است. (سازمان تنظیم مقررات)

از طرفی دیگر رتبه کیفیت اینترنت ایران ۱۰۴ از ۱۲۱ کشور است و حتی پایین تر از بورکینا فاسو قرار دارد. (surfshark/۲۰۲۳)

وضعیت اینترنت در ایران

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

در بین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین پلتفرم است و شاهد بازگشت ۹۰ درصد از کاربران فعال پیش از فیلترینگ به این شبکه اجتماعی هستیم.

شایان ذکر است که این اطلاعات براساس کلان داده دیتاک تهیه شده و نظرسنجی ایسپا در دی ۱۴۰۲ نیز آن را تأیید می‌کند.

کاربران ایرانی در اینستاگرام

تصویر زیر مربوط به دسته‌بندی بزرگترین بخش از کسب و کارهای فعال در اینستاگرام یعنی فروشگاه‌ها یا خرده‌فروشی‌های اینستاگرام است. در مجموع ۳/۷ میلیون کسب و کار در اینستاگرام وجود دارد، که مد و پوشاک با ۳۳ درصد بیشترین حجم را به خود اختصاص داده است.

کسب و کارهای فعال در اینستاگرام

مجموع بازدید یا ایمپرشن ایرانی‌ها از کل شبکه‌های اجتماعی در طی یک سال گذشته ۴/۵ هزار میلیارد بوده، که سهم هر ایرانی مشاهده روزانه ۲۲۰ محتوا در پلتفرم‌های اجتماعی بوده است.

میزان تولید محتوا در ایران

بیش از ۸ میلیون محتوا روزانه به اشتراک گذاشته می‌شود که این عدد معادل ۱۶۰۰ شاهنامه فردوسی است. ایتا به عنوان نماینده‌ای نسبتاً فعال نسبت به سایر پلتفرم های داخلی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته است.

میزان تولید محتوا در ایران

حجم محتواهای بازدید شده در بسترهای مورد توجه ایرانیان

اگر بازدید هر پست ۳ ثانیه زمان بگیرد، ایرانی‌ها روزانه بیشتر از عمر نوح (بیش از ۱۱۰۰ سال) از عمر خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array