به گزارش ایران دکونومی،  شایعه تعطیلی سراسری به دلیل درخواست وزارت نیرو در فضای مجازی پیچید، اما پیگیری‌ها حاکی از آن بوده که تامین برق سراسری بدون مشکل درحال انجام و هیچ درخواستی از وزارت نیرو نیز مبنی بر تعطیلی به هیئت دولت ارسال نشده است. پس علت تعطیلی سراسری در روزهای 11 و 12 مرداد چه بوده است؟

هفته گذشته برخی رسانه‌ها با انتشار خبر پیش‌بینی سامانه‌های جهانی هواشناسی از رسیدن شاخص اشعه ایکس در ایران به حد بسیار زیاد خبر دادند. طبق پیش‌بینی‌ها، دمای هوا در هفته جاری به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته؛ به طوری که در برخی از استان‌ها به بیشترین میزان تاریخی خود رسیده است.

با توجه به افزایش 3 برابری مراجعه مردم به مراکز درمانی به دلیل گرمازدگی، بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از جمله نماینده اهواز، تهران و زاهدان در کنار اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خواستار ورود دولت و تعطیلی به دلیل گرمای هوا شدند.

به دنبال مطالبات صورت گرفته از یک سو و از سوی دیگر روند افزایشی گرمازدگی مردم در کشور، وزیر بهداشت روز گذشته از درخواست این وزارت‌خانه برای تعطیلی پایان هفته به دلیل گرمای زیاد و تابش اشعه ایکس خبر داد.

به این ترتیب صبح روز گذشته (10 مرداد)، سخنگوی دولت از موافقت هیئت دولت با درخواست وزارت بهداشت خبر داده و عنوان کرد: کلیه فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی به دلیل گرمای بی‌سابقه تعطیل می‌شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array