به گزارش ایران دکونومی، یارانه مرحله 153 ( آبان 1402) بر اساس اطلاعیه شماره 26 سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب تمام سرپرستان خانوار واریز شد.

 اما برخی از مشمولان یارانه عنوان کرده اند که یارانه آنها واریز نشده است. مدیر اطلاع‌رسانی سازمان یارانه عنوان کرد:  علت تاخیر در واریز یارانه ، اختلال در سیستم بانکی بوده است که این مشکل تقریبا حل شده است. البته برخی از مشمولان یارانه به همین دلیل یارانه خود را هنوز دریافت نکرده‌اند.

او همچنین تاکید کرد که یارانه هیچ کس حذف نشده است.

 اگر کسی یارانه‌اش را دریافت نکرده باشد از کجا متوجه شود که از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده یا به دلیل اختلال به حسابش واریز نشده است؟ 

افراد باید به سامانه رفاهی مراجعه کرده و در قسمت پنجره ملی هوشمند به سرویس رفاهی وارد شوند و در این مرحله کد ملی سرپرست خانوار یا دریافت کننده یارانه را وارد کرده، و وضعیت یارانه خود را مشاهده کنند. در این مرحله اگر یارانه مرحله ۱۵۳ یعنی یارانه آبان‌ماه به حسابشان واریز و در سامانه رفاهی ثبت شده بود یعنی از دریافت یارانه حذف نشده‌اند و به دلیل اختلال در سیستم بانکی هنوز این مبلغ به حساب آنها وارد نشده است.

مبلغ یارانه

دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشید، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب افراد واریز خواهد شد.

طرح کالابرگ الکترونیکی 

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر، در سبد غذاییِ تعریف شده است و مشمولان این طرح در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد.

 طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درصورتی که دهک اول تا سوم که ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه را از سبد تعریف شده خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی اضافه شامل‌ آنها شود که بدین ترتیب مجموع یارانه دریافتی آنها به نفری ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

و دهک‌های چهارم تا نهم که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند باید مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را از سبد مذکور خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی و اضافی شامل حال آنها شود؛ به عبارتی یارانه دریافتی این دهک‌ها در صورت خریدشان به نفری۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array