به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت در روز پنج‌شنبه 14 تیر کاهش یافت و از بالاترین سطح چند ماهه جلسه قبل عقب‌نشینی کرد. به نظر می‌رسد این کاهش نتیجه سیو سود معامله گران به دلیل نگرانی های تقاضا است که علیرغم کاهش هفته گذشته در ذخایر آمریکا در کانون توجه قرار گرفته.

بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 8:55 به وقت گرینویچ با 43 سنت یا 0.49 درصد کاهش به 86.91 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 49 سنت یا 0.58 درصد کاهش به 83.39 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت در حالی کاهش یافت که در جلسه قبل حدود 1.3 درصد افزایش یافت و به 87.34 دلار رسید که بالاترین رقم از 30 آوریل 2024 بود.

این افزایش‌ها به دنبال کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا اتفاق افتاد؛ اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) از برداشت 12.2 میلیون موجودی انبار خبر داد. تحلیلگر OANDA عنوان کرد که کاهش قیمت نفت در صبح روز پنجشنبه تا حدی به سیو سود معامله گران پس از افزایش‌های اخیر مربوط می‌شود.

با این حال، سفارشات صنعتی آلمان در ماه مه به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و نشان داد که احیای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا همچنان مبهم است. داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر می‌تواند کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را تسریع کند که می‌تواند برای بازارهای نفت حمایت کند.

داده‌های اقتصادی آمریکا در حال حاضر بازارها را بر آن داشته است که احتمال کاهش نرخ بهره در سپتامبر را از 65 درصد به 74 درصد برسانند.

بانک سوئیسی UBS با اشاره به کاهش تولید اوپک پلاس و کاهش پیش بینی شده در ذخایر نفت، در یادداشتی به مشتریان اعلام کرد که انتظار دارد نفت برنت در این سه ماهه به 90 دلار در هر بشکه برسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array