به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با ادامه عقب‌نشینی، طلا جایگاه خود را از دست داد. تقاضا برای دارایی‌های امن در این هفته کاهش یافت و به این ترتیب بازارهای طلا نزولی شدند. افزایش اخیر دلار آمریکا فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد کرد.

در کنار کاهش تقاضای ناشی از کاهش احتمال درگیری در خاورمیانه، مقامات فدرال رزرو آمریکا از جمله جروم پاول نیز روز پنجشنبه (18 آبان) اعلام کرده بودند که مطمئن نیستند نرخ بهره به اندازه کافی برای پایان دادن به مبارزه با تورم بالا کافی باشد. بدین ترتیب احتمال پایان روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا پایین آمد.

 سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به دنبال اظهارات پاول، نسبت به پایین‌ترین رقمی که طی یک ماه گذشته به آن رسیده بود افزایش یافت و جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران به عنوان یک سرمایه غیر سودده کاهش داد.

از سوی دیگر، شاخص دلار نیز بهترین عملکرد خود را طی دو ماه گذشته در این هفته داشته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

تحلیل و بررسی بازار طلا

تحلیل و بررسی بازار طلا 20 آبان

بازارهای طلا در جریان معاملات به سمت متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) حرکت کردند. طلا بدترین هفته خود را طی یک ماه گذشته پشت سر می‌گذارد. شایان ذکر است که متحرک نمایی 50 روزه شاخصی است که بسیاری از افراد به آن توجه زیادی دارند، به خصوص که دقیقاً در سطح فیبوناچی  38.2 درصد قرار دارد. در حال حاضر اگر بخواهیم از این نقطه سقوط کنیم، متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در زیر درست بالاتر از سطح فیبوناچی 50 درصد قرار داشته و می‌تواند پشتیبانی کند.

تست موفقیت آمیز حمایت در 1940 تا 1950 دلار راه را برای آزمایش سطح حمایت بعدی باز می‌کند که در محدوده 1900 تا 1910 دلار قرار دارد.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل و بررسی قیمت نقره 20 آبان

نقره در بحبوحه عقب‌نشینی گسترده در بازارهای فلزات گرانبها در محدوده حمایتی 22.25 تا 22.50 دلار قرار گرفته است. افزایش نسبت طلا/نقره فشار بیشتری بر نقره وارد می‌کند.

اگر نقره به زیر سطح 22.25 دلار کاهش یابد، به سمت حمایت بعدی در پایین‌ترین سطح اکتبر در کانال 20.70 تا 21.00 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین 20 آبان

پلاتین در میان نگرانی‌های تقاضا عقب‌نشینی کرد. پالادیوم در زیر سطح مهم روانی 1000 دلار قرار گرفت که برای پلاتین نزولی بود.

در صورتی که پلاتین زیر سطح 850 دلار بماند، به سمت حمایت بعدی در کانال 800 تا 810 دلار خواهد رفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array