به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «رویترز»، طلا در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 16:10 دقیقه (روز چهارشنبه، 1 شهریور) در محدوده 1907.10 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که انتظارات مربوط به بهبود روابط آمریکا و چین و نگرانی‌های مرتبط با بحث دلارزدایی در اجلاس سران بریکس که در حال حاضر در آفریقای جنوبی برای تسهیل گفتگوهای دیپلماتیک بین برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، به نفع خریداران طلا تمام شده است. ناگفته نماند که بزرگترین عامل افزایش قیمت طلا امروز (1 شهریور)، کاهش ارزش دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور بود.

شاخص دلار به پایین‌ترین حد خود در دو ماهه گذشته رسیده و روند افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا متوقف شده است، در حال حاضر، نرخ سود این اوراق به بالاترین رقم طی 16 سال گذشته رسید. با این تفاسیر طلا نفس راحتی می‌کشد.

در نهایت، آمارهای اخیر ایالات متحده قوی‌تر و تردید سیاست‌گذاران فدرال رزرو در افزایش مجدد نرخ بهره، از روند صعودی طلا حمایت کرده و بازارها در انتظار انتشار آمار شاخص‌ مدیران خرید ماه آگوست (PMI) هستند.

اجلاس سالانه جکسون هال اواخر همین هفته برگزار می‌شود. تمرکز اصلی در این اجلاس بر سخنرانی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه (3 شهریور) و تعیین جهت سیاست افزایش نرخ بهره است. انتظار می‌رود اظهارات پاول سرنخ‌هایی در مورد سیاست فدرال رزرو در رسیدن به هدف دو درصدی تورم ارائه دهد و مشخص کند آیا نرخ بهره مجدداً افزایش خواهد یافت یا خیر.

آمارهای اخیر اقتصادی آمریکا حاکی از آن است که فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری در سطح بالا نگه خواهد داشت. بدین ترتیب هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش یافته و احتمالاً تمایل برای خرید آن پایین خواهد آمد.

منبع: Reuters و fxempire

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array