به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  شرکت OpenAI روز پنجشنبه اعلام کرد که پاول ام. ناکاسونه، ژنرال بازنشسته ارتش و رئیس سابق آژانس امنیت ملی (NSA) ایالات متحده را به عضویت هیئت مدیره خود در آورده است.

ناکاسونه که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به عنوان رئیس آژانس امنیت ملی (NSA) انتخاب شده بود، از سال 2018 تا فوریه سال جاری کنترل این آژانس را در دست داشت. ناکاسونه قبل از ترک NSA، مقاله‌ای نوشت و از تمدید بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی حمایت کرد؛ این برنامه‌ نظارتی در نهایت در ماه آوریل بار دیگر به تایید کنگره رسید.

رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا

OpenAI گفته است که ناکاسونه به کمیته امنیت و ایمنی شرکت که در ماه می توسط «سم آلتمن» معرفی شد، می‌پیوندند و به این کمیته کمک خواهد کرد. قرار است ناکاسونه در تلاش‌های OpenAI در زمینه درک هرچه بهتر نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای تقویت امنیت سایبری از طریق شناسایی سریع و پاسخ به تهدیدات امنیت سایبری نیز نقش داشته باشد.

گفتنی است که به‌تازگی چند تن از متخصصان در بخش امنیت OpenAI ازجمله ایلیا سوتسکور، بنیان‌گذاران و دانشمند ارشد شرکت و یان لایک از این شرکت جدا شدند.

اعضای هیئت مدیره OpenAI اکنون شامل ناکاسونه، آلتمن، آدام دی آنجلو، لری سامرز، برت تیلور، دکتر سو دزموند-هلمن، نیکول سلیگمن و فیجی سیمو است. یک کرسی بدون حق رای نیز به دی تمپلتون از مایکروسافت به عنوان ناظر تعلق دارد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array