به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت سیرکل قصد دارد پشتیبانی از استیبل کوین بومی خود، یعنی یواس‌دی کوین (USD Coin) را در بستر شبکه لایه دوم مبتنی بر دانش صفر اتریوم ZkSync گسترش دهد.

این شرکت در بیانیه روز 9 آوریل (21 فروردین) خود نوشت: “انتظار داریم بسیاری از برنامه‌های پیشرو در اکوسیستم کریپتو و پروتکل‌های دیفای (DeFi) از USDC در بستر zkSync برای پرداخت، تجارت، استقراض و وام‌دهی پشتیبانی کنند. با اضافه شدن به راه‌حل لایه دوم zkSync، استیبل کوین USDC در 16 بلاکچین مختلف از جمله اتریوم، سولانا، بیس، آربیتروم و غیره پشتیبانی خواهد شد.

عرضه USDC در بستر ZkSync چه مزیت‌هایی دارد؟

اثبات دانش صفر، یکپارچگی تراکنش، بدون افشای شواهد پشتیبانی را تعیین می‌کند. در همین حال، رول‌آپ‌ها (rollup) تراکنش‌ها را از لایه اصلی اتریوم جدا کرده و آنها را در یک تراکنش واحد جمع می‌کنند. مجموع این فرایند، اساس فناوری zkSync را تشکیل می‌دهد که تراکنش‌ها را با سرعتی بی‌سابقه و کارمزد کمتر در لایه دوم پردازش و اثبات نهایی را به شبکه اصلی اتریوم ارسال می‌کند.

یو اس دی USDC

درست همانند USDC در سایر بلاکچین‌ها، zkSync USDC را می‌توان مستقیماً از طریق سیرکل یا از طریق کیف‌پول‌های دیجیتال و صرافی‌ها با نسبت یک به یک با دلار آمریکا بازخرید کرد. به علاوه، امکان جایگزینی zkSync USDC با USDC سایر شبکه‌های بلاکچین نیز از طریق پل‌های میان زنجیره‌ای فراهم شده است. سرمایه‌گذاران نهادی نیز می‌توانند از طریق Circle Mint به این استیبل کوین دسترسی داشته باشند.

تلاش سیرکل برای گسترش دامنه خدمات پشتیبانی از USDC در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت روز 21 فوریه (2 اسفند)، به طور ناگهانی ضرب USDC در بستر بلاکچین ترون را متوقف کرد. سیرکل در توضیح این اقدام خود بدون اشاره به دلیلی قانع‌کننده فقط گفت این شرکت به عنوان بخشی از فرآیند مدیریت ریسک خود به طور مداوم معیارهای مورد نظر در همه شبکه‌های بلاکچین را ارزیابی می‌کند.

لازم به ذکر است که سال گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از جاستین سان و بنیاد ترون به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده و دستکاری بازار شکایت کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array