به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اخبار جدید حاکی از آن هستند که روند ارسال و عرضه گجت پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی AI Pin از اواخر زمستان امسال (مارچ 2024) آغاز خواهد شد.
براساس پست جدید این کمپانی در پلتفرم X (توییتر سابق)، ابتدا سفارش مشتریانی که در دوره پیش‌فروش گجت پوشیدنی خود را خریداری کرده بودند ارسال خواهد شد و سپس به سفارشات جدیدتر رسیدگی خواهد شد.

این کمپانی در گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد روند ارسال این گجت‌های پوشیدنی را در “اوایل سال 2024” آغاز کند و حالا زمان دقیقی برای این پروسه اعلام شده است. هدف از توسعه و عرضه گجت‌های AI Pin، کاهش وابستگی به صفحه‌نمایش دستگاه‌های هوشمند و ایجاد تجربه بهتر و تعاملی‌تر برای افراد است.

AI Pin

گجت AI Pin، انقلابی در دنیای هوش مصنوعی

کمپانی هوش مصنوعی Humane که توسط بتانی بونگیوورنو و عمران چوداری، دو نفر از کارمندان سابق کمپانی اپل بنیان‌گذاری شده؛ باور دارد که دوران سلطه گوشی‌های هوشمند به‌زودی به پایان می‌رسد. مؤسسین این کمپانی عقیده دارند که گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی، “نحوه جدیدی از فکر کردن، ایده‌پردازی و فرصت‌های طلایی بیشتری” را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

گجت‌ پوشیدنی AI Pin فاقد صفحه‌نمایش است و به‌جای آن از دستورات صوتی و یک پروژکتور استفاده می‌کند. این پروژکتور اطلاعات مربوط به تاباندن اشعه‌های نوری بر روی دست کاربر نمایش می‌دهد.
بنیانگذاران کمپانی Humane، تمرکز بر ویژگی‌های حریم خصوصی و همچنین هوش مصنوعی AI Pin را به‌عنوان اصلی‌ترین ویژگی محصول خود معرفی کرده‌اند و وعده داده‌اند این گجت‌ پوشیدنی قادر است نیاز کاربران را به‌سرعت درک کرده و خدمات هوش مصنوعی متناسب را به‌ آنها ارائه دهد.
همکاری این استارتاپ با کمپانی‌های بزرگی از جمله مایکروسافت، OpenAI و Tidal منجر به دسترسی Humane به برخی از قدرتمندترین مدل‌ها و پلتفرم‌های هوش مصنوعی جهان شده است.

این گجت پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی از سیستم‌عامل Cosmos، پردازنده‌ چهارهسته‌ای Snapdragon با موتور اختصاصی هوش مصنوعی Qualcomm بهره می‌برد. گجت AI Pin در سه رنگ عرضه می‌شود که دو مورد از آنها 100 دلار گران‌تر هستند. خریداران این محصول ملزم هستند ماهانه 24 دلار نیز برای دسترسی به اینترنت این گجت نیز پرداخت کنند؛ زیرا Humane خدمات اپراتور مجازی تلفن همراه اختصاصی خود را بر بستر شبکه T-Mobile ارائه می‌دهد.

AI Pin

به گفته کمپانی Humane، پروسه ارسال سفارشات براساس اولویت و از ماه مارچ 2024 (اسفند 1402) به‌ترتیب آغاز خواهد شد.
گجت AI Pin هم‌اکنون از وبسایت کمپانی Humane قابل سفارش است. رنگ Eclipse (مشکی مات و مشکی) با قیمت 699 دلار و رنگ Lunar (کروم براق و سفید) و رنگ Equinox (مشکی براق و مشکی) هرکدام 799 دلار قیمت دارند.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array