به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مشاهدات اخیر حاکی از آن هستند که کمپانی اپل به روند تولید هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro سرعت بخشیده و قصد دارد این محصول را تا ماه فوریه 2024 به بازار عرضه کند.

براساس مقاله جدید مارک گرمن، خبرنگار مشهور روزنامه Bloomberg، روند تولید این هدست در طی چند هفته گذشته با “نهایت سرعت” در حال انجام بوده است تا مقدمات عرضه این محصول به بازار تا پایان ماه ژانویه به‌کلی انجام شود.
گرمن در این مقاله اشاره کرده که اپل قصد دارد هدست Vision Pro را در ماه فوریه سال میلادی آینده (بهمن/اسفند 1402) روانه بازار کند.

کمپانی اپل در طی رویداد WWDC 2023 برای اولین بار از این هدست رونمایی کرده و اعلام کرده بود که این محصول در اوایل سال 2024 آماده فروش خواهد شد‌.
از آن زمان، شایعات بسیاری مبنی بر زمان احتمالی عرضه این هدست به بازار منتشر شده بود و برخی تاریخ ماه مارچ 2024 (اسفند 1402) و برخی ماه ژانویه (دی 1402) را برای عرضه دستاورد جدید اپل پیش‌بینی کرده بودند.

پروسه فروش هدست Vision Pro

همانطور که در گذشته به آن اشاره کرده بودیم، فروش هدست‌های Vision Pro در وهله اول محدود به بازارهای آمریکا خواهد بود. براساس داده‌ها فعلی، کاربران می‌توانند با مراجعه به اپل‌استورهای منتخب به‌صورت حضوری این هدست را (با تعیین وقت قبلی!) تهیه کنند و یا سفارش آنلاین خود از وبسایت اپل را به‌صورت حضوری از فروشگاه دریافت کنند.

دلیل الزامی بودن حضور مشتریان برای خرید این محصول این است که اپل قصد دارد هدست Vision Pro مناسب سایز و فرم سر هر شخص را به آنها تحویل دهد و این روند با حضور کارکنان تعلیم‌دیده در فروشگاه‌های منتخب اپل‌استور انجام خواهد شد.
با اطمینان از سایز صحیح هدبندها و مسدودکننده نور (Light Seal) دیگر نیازی به نگرانی نخواهد بود. اگر اندازه‌گیری این دو مورد به‌صورت صحیح انجام نشود، ممکن است هدست به‌خوبی روی سر قرار نگیرد و نور محیطی را مسدود نکند. در نتیجه محتواهای نمایش داده‌شده در Vision Pro به‌خوبی قابل مشاهده نخواهند بود و خودِ هدست نیز روی سر سنگینی خواهد کرد.

همچنین ممکن است برخی از مشتریان به لنزهای طبی نیاز داشته باشند و انجام این روند نیازمند حضور یک متخصص در محیط است. در نتیجه، برای اطمینان‌حاصل کردن از صحت و درستی تمام این مراحل، پروسه سرهم‌کردن قطعات شخصی‌سازی شده و موردنیاز Vision Pro، در فروشگاه‌های اپل‌استور به‌صورت حضوری انجام خواهد شد.

هدست Vision Pro

همچنین کمپانی اپل قصد دارد ویژگی‌ها و قابلیت‌های این هدست را در برخی از فروشگاه‌های خود به‌صورت عمومی به‌نمایش بگذارد. به همین منظور کارکنان منتخب فروشگاه‌های بی‌شمار اپل از سراسر کشور به پایگاه این کمپانی در کوپرتینو اعزام شده‌اند تا آموزش‌های لازم در این زمینه را دریافت کنند.

به گفته گرمن، کارکنان در این دوره برای اتصال هدبندها، مسدودکننده نور، اکسسوری‌ها، لنزهای طبی و دیگر موارد موردنیاز آموزش می‌بینند. این پروسه ظریف نیازمند دقت ویژه‌ای است تا محصول تحویل داده‌شده به مشتری نقصی نداشته باشد و کاملاً با ویژگی‌های جسمانی آنان مطابقت داشته باشد.

اپلیکیشن ویژه‌ای برای اسکن کردن صورت مشتریان فراهم شده که فُرم سرِ افراد و هدبند و مسدودکننده نور مناسب برای آنان را به کارکنان اپل پیشنهاد می‌دهد؛ اما این پیشنهاد باید درنهایت توسط یک کارشناس مورد تأیید قرار بگیرد.

با توجه به محدودیت‌های پیش‌رو، قرار نیست رویداد ویژه‌ای برای اولین دوره عرضه هدست Vision Pro در زمستان امسال برگزار شود. این هدست گران‌قیمت 3500 دلاری فعلاً فقط در آمریکا عرضه خواهد شد و با توجه به محدودیت‌های به‌‌وجودآمده در فرایند تأمین و مونتاژ قطعات و همچنین کاهش چشمگیر تولید؛ برگزاری یک رویداد ویژه توسط اپل تصمیم منطقی‌ای به‌نظر نمی‌رسد.

اگر استقبال مشتریان از این هدست زیاد باشد، تولید دستگاه‌های جدید و عرضه آنها به‌ بازار ماه‌ها زمان‌بر خواهد بود.
با اینکه مارک گرمن پیش‌بینی کرده که فوریه 2024 (حدفاصل بهمن تا اسفند امسال) زمان عرضه نهایی هدست Vision Pro می‌باشد؛ اما مشکلات غیرمنتظره در پروسه تولید می‌تواند بازهم این زمان را به تأخیر بیندازد.

منبع: MacRumors

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array