به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قرار است  کمپانی اپل (Apple) هدست واقعیت ترکیبی خود که همه مدت‌ها منتظر آن بودند را طی هفته‌های آینده عرضه کند. به عقیده برخی از صاحب‌نظران، این پیشرفتی است که می‌تواند جان تازه‌ای به صنعت متاورس بدهد.

هدست اپل

در ماه ژانویه (دی 1401)، توکن‌های بومی پروژه متاورس مبتنی بر بلاکچین دیسنترالند (MANA) و سندباکس (SAND) شاهد افزایش قیمت قابل توجهی بودند که تا حدودیی به شایعات پخش‌شده در مورد سرمایه‌گذاری اپل در صنعت واقعیت ترکیبی مربوط می‌شد.

توسعه‌دهنده مستقل Udi Wertheimer که پیشتر در اظهارنظری طعنه‌آمیز، به پوچ بودن میم کوین‌هایی متکی به اینفلوئنسرها اشاره کرده بود، روز 15 می (25 اردیبهشت) در توییتی از انتشار این محصول جدید به‌عنوان یک محرک بالقوه برای افزایش قیمت توکن‌های متاورسی یاد کرد.

جاش گیلبرت (Josh Gilbert)، تحلیلگر بازار ای‌تورو (eToro)، در گفتگو با کوین تلگراف گفته است که معتقد است این هدست جدید، بازارها را به آتش خواهد کشید، که تا حد زیادی مدیون توانایی اثبات شده اپل در ارائه محصولات با کیفیت بالا و متحول کننده است. البته این تحلیلگر شک دارد که راه‌اندازی هدست جدید همان «لحظه حیاتی» باشد که می‌تواند ارزهای دیجیتال مرتبط با متاورس را احیا کند.

شایان ذکر است که درحالی‌که بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال مفهوم واقعیت مجازی را بی‌تردید با “توکن‌های متاورسی” مرتبط می‌کنند، دیسنترالند هنوز در حال توسعه قابلیت‌های واقعیت مجازی (VR) خود است و  سندباکس “هیچ برنامه فوری برای ساخت VR ندارد.

از نظر گیلبرت، عملکرد توکن‌های متاورسی مانند MANA و SAND بیشتر به جذب گسترده متاورس در میان کاربران وابسته خواهد بود.

متاورس و رمزارزهای مرتبط با آن، از جمله MANA و SAND در طول دوره هیاهوی بازار در سال 2021 مثل سایر پروژه‌های بی‌شماری که با پشتوانه صندوق‌های خطرپذیر راه‌اندازی شدند، از محبوبیت بالایی برخوردار شده و نوید ایجاد جهانی مجازی و فراگیر را برای کاربران دادند.

متأسفانه، بسیاری از این شرکت‌ها، از جمله متا متعلق به مارک زاکربرگ که در سال 2022 حدود 13.7 میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه این فناوری کرده است، هنوز شاهد پذیرش گسترده آن در بین کاربران نیستند.

نمودار سندباکس
نمودار قیمت توکن سندباکس (SAND). منبع: CoinGecko.

بر اساس داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، قیمت MANA و SAND اکنون به ترتیب 92 و 94 درصد نسبت به بالاترین رکورد خود کاهش یافته است که هر دو در روز 25 نوامبر 2021 (4 آذر 1400) به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش مارک گورمن (Mark Gurhman)، هدست جدید این غول فناوری مستقر در کالیفرنیا قرار است روز 5 ژوئن (15 خرداد) روانه بازار شود. این اولین محصول بزرگ اپل از زمان عرضه اپل واچ در سال 2015 است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array