به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مارک گرمن، روزنامه‌نگار روزنامه Bloomberg از توسعه نسخه اقتصادی‌تری از هدست Vision Pro خبر داده است.

کمپانی اپل هفته گذشته در طی برگزاری رویداد سالانه WWDC از هدست موردانتظار خود رونمایی کرده و اعلام کرد که هدست Vision Pro با قیمت 3500 دلار تا اوایل سال 2024 آماده عرضه به بازار خواهد بود.
اما شایعات حاکی از آن هستند که این غول صنعت تکنولوژی درحال توسعه نسخه ارزان‌تری از این هدست برای علاقه‌مندان نیز هست.

در جدیدترین نسخه از خبرنامه Power On، مارک گرمن ادعا کرده که کمپانی اپل قصد دارد نسخه اقتصادی‌تر هدست Vision Pro را تا پایان سال 2025 روانه بازار کند.
همچنین، این کمپانی به‌صورت همزمان درحال توسعه مدل دیگری از این هدست با پردازنده‌های قوی‌تر برای بهبود عملکرد کلی آن نیز می‌باشد.

پس از اعلام رسمی نام این هدست، گرمن پیش‌بینی می‌کند که نام هدست اقتصادی چیزی مشابه “Apple Vision” و یا حتی “Apple Vision One” باشد. او راه‌های کاهش هزینه‌ تولید این هدست را نیز بررسی کرده است.

هدست Vision Pro

کاهش هزینه تولید و فروش هدست Vision Pro

در هدست Vision Pro، گران‌قیمت ترین قطعات شامل تراشه‌های M2 و R1، نمایشگر میکرو OLED با وضوح 4K و بخش‌های سخت‌افزاری مربوط به دوربین و سنسورها هستند.
کمپانی اپل می‌تواند برای کاهش هزینه‌ها، از صفحه‌نمایش معمولی‌تر، پردازنده متوسط‌تر و همچنین دوربین و سنسور با کیفیت معمولی استفاده کند. همچنین با حذف گیرنده‌های صوتی از این هدست و ترغیب کاربران به استفاده از ایرپادهای خود برای دریافت محتواهای صوتی، در هزینه‌های هردو طرف صرفه‌جویی خواهد شد.

گرمن باور دارد که با حذف و یا دستکاری چندین قابلیت و امکانات این هدست گران‌قیمت، اپل قادر است حداقل چند صد دلار از هزینه آن بکاهد. اما در عین حال، این روزنامه‌نگار معتقد است که اپل در زمینه‌های خاصی ریسک نکرده و دست به اعمال هیچ تغییری نخواهد زد.

مثلاً قابلیت Eyesight (که در این مقاله به‌طور کامل به آن پرداخته شده) که نشان‌دهنده چشمان کاربر به دیگران هست و همچنین قابلیت ردیابی حرکات دست و چشم‌ها؛ هردو از ویژگی‌های اصلی و کلیدی هدست Vision Pro هستند.

البته به عقیده برخی از کارشناسان و صاحب‌نظران، بازه زمانی اعلام شده توسط گرمن بسیار خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسد.
رونمایی و عرضه هدست Vision Pro بارها و بارها به تعویق افتاده و بعید نیست که نسخه اقتصادی‌تر آن نیز به سرنوشت مشابهی محکوم نشود. حتی اگر اپل قصد ارائه هدست ارزان‌قیمت‌تر را در سال 2025 داشته باشند، انتظار می‌رود که در انتهای سال 2025 این اتفاق عملی شود.

قیمت نجومی این هدست باعث دلسردی برخی از طرفداران و سرمایه‌گذاران شده بود. حتی اخیراً مارک زاکربرگ، مؤسس کمپانی متا به کنایه گفته بود که این هدست “هیچ نوع کارکرد جادویی ندارد” و هدست توسعه یافته توسط او، Quest Pro با قیمت 999 دلار و یا مدل ارزان‌تر Quest 3 با قیمت 499 دلار کاملاً هم‌سطح این محصول می‌باشند.

منبع: 9to5mac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array