به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مشتریان نهادی صرافی بین‌المللی کوین بیس به زودی به قراردادهای آتی دائمی توکن‌های BRC-20 Ordinals (ORDI) و ورلدکوین (WLD) دسترسی خواهند داشت. این صرافی آمریکایی روز 5 آوریل (17 فروردین) با انتشار یک پست در ایکس (X)، اعلام کرد که محصولات آتی دائمی را برای دو توکن ORDI و WLD به زودی و در تاریخ 11 آوریل (23 فروردین) به فهرست خدمات خود اضافه می‌کند. این قراردادهای دائمی در دو بخش Coinbase International و Coinase Advanced در اختیار سرمایه‌گذاران نهادی قرار خواهد گرفت.

توییت کوین بیس
منبع: کوین بیس

طی ماه‌های اخیر قیمت و حجم معاملات دو توکن مورد اشاره شاهد افزایش قابل توجهی بوده است. برای مثال قیمت ORDI با بیش از 1640 درصد افزایش، از 5 دلار روز اول نوامبر 2023 به رکورد تاریخی 87 دلار در تاریخ 5 مارس افزایش یافت. هرچند انفجار قیمت این توکن به دنبال جنون فزاینده معامله‌گران برای دارایی‌های مرتبط با اوردینالز بیت کوین در اواخر سال گذشته بود، توکن ORDI به طور رسمی به توسعه‌دهنده بیت کوین اوردینالز یا حتی هیچ یک از اعضای تیم آن وابسته نیست، بلکه یک توکن جداگانه با استاندارد BRC-20 است که صرفاً با این پروتکل شباهت اسمی دارد.

پس از انتشار این خبر، قیمت ORDI بار دیگر در مسیر صعود قرار گرفت و اکنون در محدوده 59.11 دلار ترید می‌شود. در همین حال، ورلد کوین نیز بعد از ثبت سقف روزانه خود در محدوده 7.16 دلار به فاز اصلاح وارد شد.

نمودار روزانه ورلدکوین
نمودار روزانه ورلدکوین

قراردادهای آتی دائمی در کوین بیس

گفتنی است که قراردادهای آتی دائمی نوعی قرارداد در بازار مشتقه هستند که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا در مورد قیمت آتی یک دارایی بدون تاریخ انقضا گمانه‌زنی کنند. فرآیند تأیید نظارتی برای قراردادهای آتی دائمی به محصول ارائه شده بستگی دارد.

کوین بیس روز 4 آوریل قراردادهای آتی برای توکن بومی Wormhole یعنی W  را نیز اضافه کرد که همراه با ایردراپ 850 میلیون دلاری برای کاربران اولیه پل کراس چین آن راه‌اندازی شد. این صرافی روز 21 مارس نیز بی سر و صدا برنامه‌هایی برای لیست کردن قراردادهای آتی لایت کوین (LTC) و دوج کوین (DOGE) صورت داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array