به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، غول تکنولوژی چینی، کمپانی Baidu، بالاخره رسماً موفق شد چت‌بات هوش مصنوعی خود، Ernie Bot را به‌صورت عمومی به مردم عرضه کند.

پس از دریافت تأییدیه‌های لازم از سوی دولت کشور چین، حالا چت‌بات Ernie Bot می‌تواند با هوش مصنوعی ChatGPT و سایر نمونه‌ها به رقابت بپردازد.

Ernie Bot

عرضه عمومی Ernie Bot و رقابت با ChatGPT

براساس گزارشات، از این پس چت‌بات Ernie Bot به‌صورت عمومی از فروشگاه‌های اپلیکیشن مختلف و وبسایت رسمی کمپانی Baidu قابل دانلود و نصب می‌باشد.
درست مانند رقیب اصلی آن، ChatGPT، کاربران قادرند با پرسیدن سؤالات و یا تایپ کردن دستورات متنی به نتایج دلخواه خود دست یابند. این چت‌بات هوشمند قادر به تحلیل و آنالیز شرایط فعلی بازار، ایده‌پردازی برای شعارهای موثر در بازاریابی، خلاصه‌نویسی اسناد و متون و غیره است.

براساس گفته‌های کمپانی Baidu، چت‌بات هوش مصنوعی Ernie Bot به‌صورت جهانی در دسترس همه کاربران است؛ اما برای دسترسی به امکانات آن و ثبت‌نام، نیاز به ورود یک شماره تلفن چینی می‌باشد. اپلیکیشن Baidu در فروشگاه‌های اپلیکیشن اندروید و iOS در ایالات متحده در دسترس کاربران قرار گرفته، اما زبان این اپلیکیشن فقط چینی است.

به گزارش این کمپانی، تنها 19 ساعت پس از عرضه چت‌بات Ernie Bot، تعداد کاربران فعال آن به بیش از 1 میلیون نفر رسیده است. همچنین کمپانی Baidu تأیید کرد که پذیرای توسعه و ایجاد پلاگین‌های مربوطه برای این هوش مصنوعی از سوی توسعه‌دهندگان می‌باشد.

در بیانیه منتشر شده توسط این کمپانی چینی، به این نکته اشاره شده که علاوه‌بر عرضه عمومی چت‌بات Ernie Bot، قرار است از “یک مجموعه کامل از ابزار هوش مصنوعی به‌منظور بهبود تجربه کاربری کاربران” نیز رونمایی شود.
این ابزار هوش مصنوعی زایا در چهار مهارت اصلی این تکنولوژی تخصص بالایی دارد: درک کردن – تولید/ایجاد کردن – استدلال – حافظه.

Ernie Bot

جلب رضایت دولت چین، شرط اصلی عرضه عمومی Ernie Bot

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی چینی Baidu، رابین لی، در همین بیانیه نوشت که این کمپانی شانس این را دارد که با جمع‌آوری “میزان انبوهی از بازخوردهای مفید، ارزشمند و واقعی از سوی انسان‌ها”؛ عملکرد و کارکرد چت‌بات Ernie Bot را ارتقا داده و پایه‌گذار خلاقیت و نوآوری بیشتری در این ابزار هوش مصنوعی باشد.

به گزارش روزنامه رویترز، کمپانی Baidu و دیگر کمپانی‌های حوزه هوش مصنوعی در کشور چین، موظف به ارائه تمهیدات و چارچوب‌های امنیتی به دولت این کشور بوده‌اند. همچنین این کمپانی‌ها باید به دولت چین ثابت می‌کردند که توسعه پروژه‌های هوش مصنوعی زایا همگام با ارزش‌های این کشور و در مسیر رعایت قوانین تدوین‌شده توسط دولت چین بوده‌اند.

علاوه‌بر کمپانی Baidu، خالق چت‌بات Ernie Bot، کمپانی‌های هوش مصنوعی SenseTime، Baichuan Intelligent Technology، Zhipu AI و MiniMax نیز تأییدیه فعالیت عمومی خود را از دولت چین دریافت کرده‌اند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array