به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، گزارشات اخیر حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد زودتر از موعد پیش‌بینی شده قبلی عرضه هدست‌های واقعیت افزوده Vision Pro را به بازار آغاز کند.

کمپانی اپل در رویداد WWDC 2023 اعلام کرده بود که قصد دارد این محصول انقلابی جدید را در اوایل سال 2024 به بازار عرضه کند، ولی تاریخ دقیقی را برای این روند اعلام نکرده بود.
با اینکه در گزارش قبلی منتشر شده در ایران‌دکونومی نوشته شده بود که حدود 1 تا دو ماه آینده (فوریه 2024، بهمن 1402) باید منتظر این اتفاق باشیم؛ اما از زمان رونمایی از این محصول تاکنون تاریخ احتمالی عرضه چندین بار جابه‌جا شده و حتی به تعویق نیز افتاده است.

جدیدترین گزارش مینگ‌چی کو، تحلیلگر مطرح محصولات کمپانی اپل حاکی از آن است که ارسال انبوه هدست Vision Pro از “هفته اول ژانویه 2024” (11 تا 17 دی‌ماه) آغاز خواهد شد. سپس این هدست‌ها اواخر ماه ژانویه و یا اوایل ماه فوریه (اوایل بهمن‌ماه) در فروشگاه‌های اپل‌استور در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

مینگ‌چی کو در یادداشت اختصاصی خود نوشته که اپل قصد دارد حدود “500 هزار دستگاه هدست” را به نقاط مختلف ارسال کرده و شروعی پرقدرت را در آغاز سال میلادی جدید برای خود رقم بزند. مدتی پیش خبرها حاکی از آن بود که به دلیل پیچیدگی ساختاری و دشواری تأمین قطعات هدست‌ واقعیت افزوده Vision Pro، هدف تولید و عرضه این هدست در سال 2024 از 1 میلیون دستگاه به 400 هزار دستگاه کاهش یافته است!

Vision Pro یک محصول انقلابی خواهد بود؟

اظهارات جدید این تحلیلگر با گزارش قبلی مارک گرمن، روزنامه‌نگار و تحلیلگر روزنامه Bloomberg کاملاً همخوانی دارد. گرمن گفته بود که “عرضه Vision Pro از فوریه 2024 آغاز خواهد شد” و با توجه به گزارش جدید مینگ‌چی کو، منطقی‌ست که برای دستیابی به این بازه زمانی، روند ارسال از هفته اول ژانویه آغاز شود.

با توجه به اینکه کمپانی اپل هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این هدست به بازار اعلام نکرده است؛ شایعات بسیاری مبنی بر زمان احتمالی عرضه Vision Pro به گوش می‌رسد. برخی تاریخ ماه مارچ 2024 (اسفند 1402) و برخی ماه ژانویه (دی 1402) را برای عرضه دستاورد جدید اپل پیش‌بینی کرده بودند.

اما اگر به سخنان مورداعتمادترین تحلیلگران کمپانی اپل استناد کنیم؛ پیش‌بینی این دو نفر کاملاً با یکدیگر همخوانی دارند و به‌زودی شاهد عرضه این هدست 3500 دلاری به بازار خواهیم بود.

براساس شایعات اخیر، با توجه به اینکه به زمان عرضه این محصول نزدیک می‌شویم؛ کمپانی اپل با ارسال ایمیل به توسعه‌دهندگان مختلف اطلاع‌رسانی کرده که برای آغاز عرضه این هدست واقعیت ترکیبی (واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) آماده شوند و اپلیکیشن‌های خود را برای دریافت بازخورد به اپل ارسال کنند.

بسیاری باور دارند که رونمایی و عرضه هدست Vision Pro انقلابی در سطح “ورود اولین آیفون به دنیای تکنولوژی” را ایجاد خواهد کرد و زندگی‌ها را برای همیشه تغییر خواهد داد. با توجه به قیمت بسیار بالای درنظر گرفته‌شده برای این محصول، هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که استقبال کاربران از Vision Pro چگونه خواهد بود.

همچنین شایان ذکر است که چند ماه پیش شایعاتی مبنی بر توسعه “نسخه اقتصادی Vision Pro” نیز به گوش می‌رسید. مارک گرمن ادعا کرده بود که کمپانی اپل قصد دارد نسخه اقتصادی‌تر و ارزان‌قیمت‌تری از این هدست را تا پایان سال 2025 روانه بازار کند. او گفته بود که با حذف و یا دستکاری چندین قابلیت و امکانات این هدست گران‌قیمت، اپل قادر است حداقل چند صد دلار از هزینه آن بکاهد. 

اما مدتی بعد، مینگ‌چی کو با انتشار یادداشت دیگری با گرمن مخالفت کرده و گفت باور دارد که کمپانی اپل تا اطلاع ثانوی این پروژه را لغو کرده است.

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array