به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن اروپایی Lightyear که در زمینه خرید و فروش سهام فعالیت دارد، با موفقیت به بستر وب ارائه شد. این استارتاپ که در انگلستان مستقر است، بعد از دو سال فعالیت در خفا تصمیم گرفت که کسب‌وکار خود را به وب نیز گسترش دهد.

 

کمپانی Lightyear که در سال 2020 بنیان‌گذاری شد، با این باور و هدف شروع به‌کار کرد که راه ارتباطی و کانالی مطمئن و در دسترس برای عموم باشد تا مردم بتوانند به راحتی از طریق این اپلیکیشن در بزرگترین شرکت‌های دنیا سرمایه‌گذاری کرده و سهام خود را خرید و فروش کنند.
اما با وجود اینکه گوشی‌‌های هوشمند وسیله‌‌ای هستند که اکثریت مردم استفاده از آن را ترجیح می‌دهند و بر دیگر وسایل ارتباطی مقدم است، اما باز هم افرادی هستند که ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری‌های خود را در صفحات نمایش بزرگتری مانند لپ‌تاپ انجام داده و دنبال کنند. به همین دلیل کمپانی Lightyear تصمیم گرفته تا خدمات خود را در بستر وب نیز ارائه دهد.

 

به گفته این کمپانی، ارائه خدمات معاملات سهام در بستر وب، یکی از “پرتکرارترین درخواست‌های مردم” از سال 2021 تاکنون بوده است. با عملی کردن چنین تصمیمی، حالا Lightyear رسماً دنباله‌روی دیگر فعالان این حوزه، مانند رقیب اروپایی خود Freetrade محسوب می‌شود. کمپانی Freetrade دقیقاً سال گذشته در بازه زمانی مشابهی خدمات خود را به بستر وب گسترش داد، اما این قابلیت فعلاً فقط برای مشترکین پولی این اپلیکیشن در دسترس است.

یکی دیگر از نئوبانک‌های اروپایی به نام Bux نیز درحال کار کردن بر ارائه خدمات خود از طریق وب است، اما درحال حاضر خبری از زمان دقیق عرضه رسمی آن در دسترس نیست. در سوی دیگر اقیانوس و در ایالات متحده نیز، استارتاپ Robinhood در سال 2017 و پس از 4 سال گذر از زمان بنیان‌گذاریش، نسخه وب را به عموم عرضه کرد.

به‌صورت خلاصه، حداقل کاری که Lightyear باید حتماً انجام دهد، همسو شدن با رقبایش است. و ارائه خدمات این اپلیکیشن بر بستر وب، فاکتور تعیین‌‌کننده‌ای برای جذب مشتریان احتمالی محسوب می‌شود.

 

 

Lightyear

 

تفاوت نسخه وب و موبایل اپلیکیشن Lightyear

مارتین ساک، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Lightyear در بیانیه‌ای اعلام کرد: “بسیاری از سرمایه‌گذاران، از جمله خود من، ترجیح می‌دهند که پرونده کاری و پورتفولیوی خود را از طریق صفحه نمایش بزرگتری مدیریت کنند.”
او ادامه داد: “ما از ابتدا می‌دانستیم که ارائه خدماتمان به وسیله وب، از اهداف بلندمدت Lightyear خواهد بود؛ اما پس از گفتگو با مشتریان و کاربرانمان به این نتیجه رسیدیم که بیش از این به تعویق انداختن این پروژه اشتباه بزرگی است.”

 

اپلیکیشن Lightyear موفق به جذب 35 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذارانی بسیار حرفه‌ای و صاحب‌نام شده است. از میان این افراد می‌توان به Lightspeed Venture Partners، Virgin Group که متعلق به ریچارد برنسون است و شرکت Taavet Hinrikus که متعلق به هم‌بنیان‌گذار Wise است، اشاره کرد.
با اینکه خدمات این اپلیکیشن معاملات سهام در ابتدا فقط محدود به بازار انگلستان بود، اما استارتاپ Lightyear در تابستان سال گذشته خدمات خود را به سراسر اروپا گسترش داد.

 

نسخه وب این اپلیکیشن بیشتر ویژگی‌های کلیدی نسخه اپلیکیشن را پوشش خواهد داد. ویژگی‌هایی مانند مدیریت پورتفولیوی کاربران – خرید و فروش سهام – نظارت بر روند معاملات و عملکرد کلی. با این وجود تفاوت‌هایی نیز وجود دارند که با توجه به تغییر سایز صفحه‌های نمایش و بهبود رابط کاربری، کاملاً طبیعی هستند.

با اینکه کمپانی Lightyear قصد دارد که ویژگی‌های منحصراً مخصوص به نسخه وب را در آینده ارائه کند، در حال حاضر نسخه ابتدایی و فعلی وب این اپلیکیشن فاقد برخی از ویژگی‌های کلیدی و مهم نسخه اپلیکیشن موبایل خواهد بود. این ویژگی‌ها، که شامل تقویم رویدادهای شخصی‌سازی شده برای سهام‌ هر کاربر، نکات مهم درباره بودجه‌ها و تحلیل قیمت‌ها هستند، به مرور به نسخه وب اضافه خواهند شد.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array