به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت بزرگ آمریکایی پردازشگر پرداخت‌های آنلاین پی پال (PayPal)، اعلام کرده است که استیبل کوین PYUSD این شرکت، اکنون در سیستم پرداخت ونمو (Venmo) در دسترس قرار دارد.

ای شرکت پرداخت در یک پست وبلاگی که روز 20 سپتامبر (29 شهریور) منتشر کرد، گفت که استیبل کوین دلاری این شرکت یعنی پی پال یواس‌دی (PYUSD)، در حال حاضر برای کاربران ونمو در دسترس است و “طی هفته‌های آینده به طور کامل عرضه خواهد شد.” این خبر تقریباً شش هفته پس از اعلام خبر عرضه این استیبل کوین توسط پی پال (PayPal) منتشر شد. این دارایی دیجیتال توسط پاکسوس تراست (Paxos Trust) عرضه شده و به طور کامل توسط سپرده‌های دلاری آمریکا، اوراق خزانه‌داری کوتاه‌مدت و معادل‌های نقدی مشابه پشتیبانی می‌شود.

پی پال گفت: « در حال حاضر PYUSD در تجربیات رمزارزهای بومی حضور دارد و با رشد این اکوسیستم، همچنان به طور گسترده‌‎تر در دسترس قرار می‌گیرد. پس از گذشت چند هفته از عرضه این دارایی در بازار آزاد، PYUSD اکنون در صرافی‌های منتخب از جمله کریپتو دات کام (Crypto.com)، بیت‌استمپ (Bitstamp)، کوین بیس (Coinbase) و کراکن (Kraken) وجود دارد.»

استیبل کوین پی پال در ونمو

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین نانسن (Nansen) در ماه آگوست گزارش داده بود که تقریباً 90 درصد از عرضه در گردش PYUSD در کیف پول‌های تحت کنترل پاکسوس تراست (Paxos Trust) نگهداری می‌شود. شرکت رمزازری بیت‌پی (BitPay) نیز روز 12 سپتامبر (21 شهریور) اعلام کرد که پشتیبانی از استیبل کوین PYUSD را به خاطر کاربردپذیری و سودمندی این ابزار پرداخت و مشارکت جامعه، به سرویس‌های تحت پوشش خود اضافه خواهد کرد.

ناگفته نماند که پی پال حضوری پیوسته و پررنگ در فضای کریپتو دارد؛ این شرکت پذیرش پرداخت دارایی‌های دیجیتال را در سال 2021 آغاز کرد و در سال 2023، رمپ‌های داخلی و خارجی را برای پرداخت‌های مبتنی بر وب3 (Web3) ایجاد نمود. وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک نیز PYUSD را در لیست سبز کوین‌های مورد تایید این رگولاتور قرار داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array