به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت خدمات مالی و بانکداری فرانسوی سوسیته ژنرال (Societe Generale) اعلام کرده است که در نظر دارد تا از طریق بازوی دارایی‌های دیجیتال اختصاصی خود، یک استیبل کوین مبتنی بر اتریوم با پشتوانه یورو روانه بازار کند.

این بانک (SG-Forge) خبر راه‌اندازی یک استیبل کوین مبتنی بر یورو با نام EUR CoinVertible را که مشتریان سازمانی را هدف قرار می‌دهد، روز 20 آوریل (31 فروردین) منتشر کرد. طبق این اطلاعیه، استیبل کوین EUR CoinVertible با نماد EURCV معامله خواهد شد. به علاوه، این دارایی دیجیتال جدید فقط در دسترس سرمایه‌گذارانی خواهد بود که از طریق رویه‌های فعلی احراز هویت مشتریان و قوانین مبارزه با پولشویی، توسط سوسیته ژنرال تائید می‌شوند.

ژان مارک استنگر (Jean-Marc Stenger)، مدیرعامل SG-Forge به کوین تلگراف گفته است: «طی هفته‌های آینده، سوسیته ژنرال (SG-Forge) علاقه مشتریان احتمالی این محصول را ارزیابی کرده و به سؤالات آنها برای پذیرش تدریجی پاسخ خواهد داد. این توکن به طور انحصاری برای سرمایه‌گذاران نهادی واجد شرایط از طریق پلتفرم‌های مجاز بازار، از جمله بسترهای معاملاتی ارزهای دیجیتال، در دسترس خواهد بود.»

استیبل کوین سوسیته ژنرال

هدف سوسیته ژنرال از عرضه یک استیبل کوین جدید

به گفته سوسیته ژنرال (SG-Forge) استیبل کوین EURCV با هدف پر کردن شکاف میان بازارهای سرمایه سنتی و اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. این بانک تصمیم گرفت این دارایی دیجیتال را در پاسخ به تقاضای فزاینده برای یک کلاس دارایی جدید جهت تسویه حساب در تراکنش‌های درون زنجیره‌ای راه‌اندازی کند. به گفته این شرکت، سایر مزایای این استیبل کوین عبارتند از: فعال‌سازی راه‌حل‌های جدید برای خزانه‌داری شرکت، مدیریت پول نقد و فعالیت‌ در استخرهای نقدینگی، تامین مالی نقدینگی درون زنجیره‌ای و راه‌حل‌های تامین مالی مجدد.

سوسیته ژنرال (SG-Forge) تاکید کرده است که استیبل کوین EUR CoinVertible با استانداردهای اصلی بازار، از جمله قابلیت همکاری منبع باز و چارچوب اوراق بهادار شناخته شده، و معماری سازگار برای توکن‌های امنیتی یا CAST مطابقت دارد. این شرکت تاکید کرد که “تفکیک کامل” دارایی‌های وثیقه‌ای پشتوانه ارزش این استیبل کوین از صادرکننده آن را تضمین می‌کند و روزانه گزارش‌های افزایش شفافیت و پوزیشن‌های وثیقه‌ای را ارائه می‌کند.

مدیر عامل این بانک اذعان داشته است که قرارداد هوشمند EUR CoinVertible توسط شبکه خدمات حرفه‌ای PwC ممیزی شده و شرکت حقوقی White & Case سوسیته ژنرال را برای انتشار این استیبل کوین توصیه کرده است. در این میان، خدمات امانت‌داری سپرده‌ها توسط Equitis Gestion ارائه خواهد شد که یک شرکت سهام خاص است که توسط نهاد تنظیم کننده بازارهای مالی فرانسوی، Autorité des Marchés Financiers، تایید شده است.

علاوه بر این، این استیبل کوین با انطباق کامل با مقررات دارایی‌های دیجیتالی اتحادیه اروپا که با عنوان چارچوب بازار دارایی‌های رمزارزی یا MiCA شناخته می شود، توسعه خواهد یافت. مدیرعامل سوسیته ژنرال معتقد است که استیبل کوین‌هایی که در سطح ساختارهای بانکی ساخته می‌شوند، از پتانسیل بالایی برای افزایش اعتماد و قابلیت اطمینان به اکوسیستم کریپتو برخوردار هستند. او گفت:

«صدور این استیبل کوین، گامی بزرگ در تداوم نقشه راه سوسیته ژنرال در راستای ارائه راه‌حل‌های نوآورانه به مشتریان خود، اعم از موسسات و شرکت‌های سنتی و یا نهادهای صنعت کریپتو و تسهیل ارائه زیرساخت‌های جدید بازارهای مبتنی بر بلاکچین خواهد بود.»

گفتنی است که سوسیته ژنرال به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های فرانسه، در چند سال گذشته در زمینه ارزهای دیجیتال و خدمات مرتبط با بلاکچین پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. در سپتامبر 2022، این شرکت از طریق شرکت تابعه خدمات امنیتی خود، ارائه خدمات نگهداری رمزارزها را برای مدیران صندوق‌های رمزارزی راه‌اندازی کرد. به علاوه، این شرکت به طور مستمر در حال آزمایش توکن‌های امنیتی در بلاکچین‌هایی مانند تزوس (Tezos) بوده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array