به گزارش ایران دکونومی، دلیل اختلال اینترنت صبح امروز، از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت، ایجاد اختلال در شبکه انتقال استان تهران اعلام شد. این شرکت پس از «عذرخواهی» اذعان داشت که در حال حاضر هیچ مشکلی در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد.

اختلال صبح امروز، بر روی بعضی از اپراتورها اتفاق افتاد و دسترسی به سایت‌ها و پلتفرم‌ها را محدود کرد. این شرکت پس از گذشت یک ساعت با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص این اختلال توضیح داد:

«روابط‌عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت به اطلاع می‌رساند که به‌‌دنبال ایجاد اختلال در شبکه انتقال استان تهران از ساعت ۹:۴۵ تا ۱۰:۲۵، در ارائه ترافیک داخل و بین‌الملل اپراتورهای کشور اختلالی رخ داد.»

ارتباطات زیرساخت ضمن عذرخواهی از کاربران بابت این اختلال، اظهار داشت اقدامات لازم انجام شده و شبکه به حالت عادی بازگشته است: «درحال‌حاضر هیچ‌گونه اختلالی در شبکه ارتباطات زیرساخت وجود ندارد.»

زیرساخت اختلال اینترنت

نت‌بلاکس نیز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اظهار داشت که اینترنت ایران برای مدتی کوتاه با اختلال مواجه شده است، اتفاقی که موجب شده تا دسترسی به اینترنت در سراسر ایران ۵۷ درصد کاهش یابد. برخی منابع نیز احتمال حمله سایبری را دراین‌باره مطرح کردند.

هفته گذشته در ۲۰ آبان‌ماه نیز شاهد اختلالات و سرعت پایین اینترنت در کشور بودیم. شرکت ارتباطات زیرساخت در همان زمان اعلام کرد که به‌دلیل قطعی فیبر نوری در خارج از کشور، برخی از لینک‌های بین‌الملل ورودی از خاک ارمنستان دچار قطعی شده بود.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array