به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سهامداران یا استیک کنندگانی که دارایی‌های خود را در طول رویداد ادغام اتریوم مسدود کرده‌اند، ممکن است به زودی به “بازداشتن سهام یا استیک” دسترسی داشته باشند.

کوین بیس در توییتی اعلام کرده است که رسیدگی به درخواست‌های بی‌حساب در پلتفرم آن ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. بر اساس این توییت، پس از به‌روزرسانی شبکه اتریوم که ماه آینده این قابلیت را فعال می‌کند، انتظار می‌رود که سیل درخواست‌های برداشت از سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

ادغام، اتریوم را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) انتقال داد، اما دارایی سهامداران مسدود ماند. این ادغام یک وضعیت موقتی ایجاد کرد که در آن ارائه دهندگان سهام مانند کوین بیس به کاربران اجازه می‌دهند تا اتر را در پلتفرم آن به اشتراک بگذارند، اما وجوه را برداشت نکنند.

کوین

به‌روزرسانی شیپلا (Shapella) اتریوم که انتظار می‌رود در اواسط آوریل (اواخر فروردین) انجام شود، کاربران را قادر می‌سازد تا اتر استیک شده خود را خارج کنند. دارندگان اتر همچنین می‌توانند بدون اینکه در معرض یک دوره قفل نامحدود قرار بگیرند، سهام بیشتری را به اشتراک بگذارند.

“ما پیش‌بینی می‌کنیم که تقاضا برای بازپرداخت به زودی پس از ارتقاء بالا خواهد بود و ممکن است پروتکل هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد تا درخواست‌های لغو را انجام دهد.”

— کوین بیس(@coinbase) 15 مارس 2023

 

کوین بیس خاطرنشان کرد که درخواست‌های استیکینگ به صورت زنجیره‌ای پردازش می‌شوند و شرکت تنها به عنوان کانالی برای انتقال اتر بدون سهام به مشتریان پس از انتشار توسط پروتکل عمل می‌کند.

کوین بیس توضیح داد: «درخواست‌های عدم استیکینگ (Unstaking) به طور همزمان برای همه مشتریان کوین بیس باز می‌شوند و به پروتکل اتریوم منتقل می‌شوند و بر اساس زمانی که دریافت می‌شوند در صف قرار می‌گیرند.»

پس از اتمام ارتقاء، کاربران می‌توانند درخواست‌هایی را از حساب‌های کوین بیس خود ارسال کنند، که پس از تقریباً 24 ساعت در دسترس خواهد بود. با این حال، مشتریان باید زمان انتظار قابل توجهی را پس از ارسال درخواست پیش‌بینی کنند.

کوین بیس نمی‌تواند یک بازه زمانی دقیق را به مشتریان ارائه دهد زیرا آنها کنترلی بر فرآیند ندارند. آنها بر اساس مدت زمانی که شبکه اتریوم برای پردازش تراکنش‌ها طول می‌کشد، تخمین زده‌اند، اما مشتریان باید منتظر بمانند و صبور باشند.

برای در نظر گرفتن این ناراحتی، کوین‌بیس به کاربران خود یک گزینه استیکینگ نقد به نام «cbETH» به عنوان مشتق شده از اتر استیک شده روی پلتفرم ارائه می‌کند و به سهامداران اجازه می‌دهد تا زمانی که هنوز قفل است اتر را به طور مؤثر با وعده بازخرید در تاریخ بعدی معامله کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array