به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته مدیران استخدام، به نظر می رسد شرکت‌های رمزارزی با هیجان بی وقفه در حال آماده سازی ورود به هنگ کنگ بوده‌اند، اما هنوز به پذیرش اصلی در داخل کشور تبدیل نشده است.

در 1 ژوئن (11 خرداد)، حدود 150 شرکت برای دریافت مجوز کریپتو محلی که اجازه فعالیت یک پلتفرم معامله کریپتو محلی را می‌دهد مشتاق هستند.

سو وی (Sue Wei)، مدیر عامل شرکت بزرگ استخدام هیس (Hays)، در صحبت با کوین تلگراف، گفت که در حالی که صرافی‌ها به دنبال ایجاد پایگاهی در هنگ کنگ بوده‌اند، نیازهای استخدامی این صنعت در حال حاضر ضعیف است.

“بسیاری از شرکت‌های وب 3 هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند، اما ما پیش‌بینی می‌کنیم که با ادامه رشد و بلوغ، تعداد افتتاحیه‌ها افزایش یابد.”

در واقع، وی گفت که از زمان افت در بازار کریپتو، شرکت او شاهد کاهش قابل توجهی در درخواست‌ها برای جذب استعدادهای فنی بوده است.

او گفت که این به ویژه زمانی که استعدادها به طور انبوه اخراج می‌شوند اتفاق می‌افتد، که باعث شد برخی برای کار در یک شرکت رمزارزی به دلیل ماهیت ناپایدار کسب‌وکار که عمدتاً به قیمت ارزهای دیجیتال متکی است، مردد باشند.

هنگ کنگ

مدیر عامل مایکل پیج (Michael Page) هنگ کنگ، اولگا یونگ (Olga Yung)، همچنین گفت که با وجود فشارهای اخیر دولت، هنوز شاهد افزایش قابل توجهی در افرادی که به دنبال شغل در وب 3 هستند، نخواهد بود.

با این حال، یونگ در اواسط تا اواخر سه‌ماهه دوم سال 2023 به یک ارتقای جزئی در شرکت‌های وب 3 اشاره کرد که به دنبال استخدام قانونی بودند.

با نگاهی به آینده، کوین گیبسون (Kevin Gibson)، موسس شرکت استخدام وب 3 پروف آف ریسرچ (Web3 Proof of Search)، به کوین تلگراف گفت که ممکن است شش ماه طول بکشد تا استعدادهای رمزارزی به منطقه افزایش یابد زیرا شرکت‌ها منتظر تأیید مجوز هستند.

گیبسون توضیح داد: “استعدادهای متخصص زیادی در سال‌های اخیر هنگ کنگ را ترک کرده‌اند. او گفت که مخزن استعدادهای محلی کوچک است و شرکت‌هایی که در هنگ کنگ فرود می‌آیند خود را در یک جنگ افراطی برای استعداد خواهند یافت.”

راه اندازی در هنگ کنگ مستلزم داشتن نقش‌های کلیدی در موقعیت‌های تمام وقت است. گیبسون فکر می‌کند که فشار استعدادها تا سال 2024 ادامه خواهد داشت، زیرا شرکت‌های وب 3 احتمالاً به دنبال انتقال دفتر مرکزی خود به حوزه قضایی طرفدار رمزارزی خواهند بود، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود.

آخرین داده‌های جمعیتی شهر نشان می‌دهد که نرخ رشد جمعیت از سال 2020 (1399) منفی است. آمار اشتغال برای سه ماهه اول 2023 نشان می‌دهد که تعداد مشاغل خالی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته نزدیک به 38 درصد افزایش یافته است.

یونگ اضافه کرد که چالش اصلی جذب استعدادها با علاقه در این بخش‌ها است، زیرا بسیاری از نامزدها با توجه به احساس فعلی بازار ریسک گریز هستند.

از سوی دیگر، نیل تان (Neil Tan)، رئیس انجمن فین‌تک هنگ‌کنگ، گفت که «با چند نفر آشنا شده است که اخیراً از TradFi به رمزارز تغییر کرده‌اند».

تان گفت که شرکت‌های رمزارزی مستقیماً به بسیاری از آنها مراجعه می‌کنند، در حالی که دیگران از سایت‌هایی مانند لینکدین برای یافتن نقش‌ها استفاده می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array