به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه 12 اردیبهشت کاهش یافت و فلز زرد سطح حمایت کلیدی 2300 دلار را از دست داد، زیرا بازارها برای سیگنال‌های بالقوه جنگ طلبانه از سوی فدرال رزرو در اواخر روز جاری آماده شدند.

فلز زرد از بالاترین رکوردی که در آوریل 2024 به ثبت رسیده بود، عقب نشینی کرد زیرا تقاضا برای دارایی‌های امن کاهش یافت. فلز گرانبها در بحبوحه کاهش تنش‌های ژئوپلیتیک جهانی، در برابر اخبار مربوط به نرخ‌ بهره آسیب‌پذیر شد.

هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 2285 دلار و 19 سنت رسید، در حالی که قیمت فلز زرد تحویل ماه ژوئن 2024 با 0.3 درصد کاهش به 2295 دلار و 25 سنت در هر اونس رسید. با حرکت قیمت‌ طلای اسپات به زیر سطح ۲۳۰۰ دلار در هر اونس و با وجود نشانه‌های بیشتری از ثبات نرخ‌های بهره آمریکا، فلز زرد در معرض کاهش بیشتر قرار گرفته است.

تمرکز بازار در حال حاضر بر روی نتیجه‌ نشست دو روزه فدرال رزرو در اواخر روز چهارشنبه 12 اردیبهشت است؛ جایی که بانک مرکزی ایالات متحده قرار است نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارد.

از سوی دیگر انتظار می رود «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو، چشم انداز تندروانه‌ای را ارائه دهد؛ به خصوص پس از یک رشته سخنرانی مربوط به تورم بالاتر از حد انتظار. آمار بالاتر از حد انتظار شاخص هزینه اشتغال در سه ماهه اول 2024، این تصور را در روز سه شنبه 11 اردیبهشت تقویت کرد.

تورم بالاتر از میزان هدف، باعث شد تا معامله گران به طور پیوسته از انتظارات کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو عقب نشینی کنند. اکنون انتظار می‌رود که بانک مرکزی کاهش نرخ بهره را در سپتامبر 2024 آغاز کند. بنابراین، با توجه به افزایش هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در فلز زرد، نرخ های بهره بلندتر و طولانی‌تر، خبر بدی برای طلا است.

سایر فلزات گرانبها نیز در روز چهارشنبه سقوط کردند، زیرا دلار به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید. معاملات آتی پلاتین با 0.2 درصد کاهش به 943.95 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 0.2 درصد کاهش به 26.598 دلار در هر اونس رسید. از سوی دیگر، قیمت مس از بالاترین سطح دو سال گذشته کاهش یافت.

معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 0.8 درصد کاهش به 9910.0 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.3 درصد کاهش به 4.5285 دلار در هر تن رسید.

ترس از کند شدن رشد اقتصادی به ویژه با توجه به اینکه نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری بالاتر می‌ماند، ممکن است در کوتاه مدت مس را نزولی نماید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array