به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر میرسد معامله‌گران طلا و نقره پس از رالی‌های اخیر در حال سیو سود هستند. فلز گرانبها در نزدیکی سطح 2000 دلار با مقاومت روبرو شده و با بازگشت بازدهی خزانه‌داری از پایین‌ترین سطح، عقب‌نشینی کرد. ارزش دلار آمریکا فشار بیشتری بر بازار طلا وارد کرد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار طلا روزانه

بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه (24 مارس، 4 فروردین) در رنج محدودی نوسان داشتند، زیرا ما همچنان در محدوده سطح 2000 قرار داریم. در طی چند روز گذشته طلا چندین بار از این سد بزرگ عبور کرد، بنابراین به نظر می رسد که مانع اصلی صعود طلا در حال حاضر، فشار فروش است. در صورت ادامه فشار فروش، موضوع صرفاً زمان عبور از این سطح خواهد بود.

اگر بخواهیم به زیر سطح 1937 دلار سقوط کنیم، می توانیم شاهد عقب نشینی قابل توجهی باشیم و حتی تا سطح 1900 دلار پایین بیاییم. سطح 1900 دلار یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی قابل توجه است و همچنین محدوده میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) است که درست زیر آن قرار دارد. شایان ذکر است که ما در نهایت یک الگوی چکش در نمودار هفتگی تشکیل دادیم، جایی که درست زیر آن الگوی مرد دارآویز (hanging man) قرار دارد. در این صورت می توانیم منتظر اصلاح خوبی باشیم. در حالی که همبستگی منفی بین دلار آمریکا و طلا وجود دارد، به نظر این همبستگی در حال حاضر به چالش کشیده شده و طلا و دلار می توانند به طور همزمان بالا بروند که علت آن تلاش معامله گران برای حفظ دارایی هایشان است.

علاوه بر این، اگر طلا بتواند به بالای سطح 2012 دلار رسیده و در تایم روزانه تثبیت شود، این احتمال وجود دارد که بازار به سمت صعودی حرکت کند و در نهایت بتوانیم سطح 2100 دلار را هدف قرار دهیم. بسیاری از معامله‌گران در حال تلاش برای محافظت از دارایی‌های خود هستند، بنابراین تا حدی منطقی است که ما شاهد این اتفاق باشیم. به خاطر داشته باشید که بازارها کماکان در حالت خرید در شرایط نزولی قرار دارند. بنابراین حتی اگر فشار فروش قابل توجهی داشته باشیم، نهایتا در نقاط پایینتر خریداران وارد بازار می شوند و به این ترتیب بازار در کل در حالت صعودی قرار دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی طلا

نمودار هفتگی طلا

بازارهای طلا در ابتدا در طول هفته معاملاتی برای آزمایش منطقه 1940 دلاری سقوط کردند، اما دوباره چرخیده و نشانه‌هایی از صعود نشان دادند. کندل ایجاد شده در نهایت یک الگوی چکشی قابل توجه است. این به این دلیل است که ما در برابر یک مانع مقاومت بزرگ کمی بالای کانال 2000 دلار قرار داریم و در تلاش برای عبور هستیم.

اگر بخواهیم بالای کندل حرکت کنیم، این یک علامت فوق العاده صعودی خواهد بود و می تواند طلا را به اوج خود برساند. با این حال، اگر بچرخیم و زیر کندل حرکت کنیم، ممکن است بچرخیم و شروع به سقوط کنیم. که در این صورت شاهد کندل مرد دارآویز خواهیم بود که یک الگوی نزولی بزرگ است. البته این به معنی یک سقوط کامل نیست بلکه احتمالاً یک اصلاح بزرگ را پیش رو داشته باشیم.

دلار آمریکا را زیر نظر داشته باشید. اما ایده «دلار بالا، طلا پایین» را دیگر دنبال نکنید. چرا که بازار شاهد رشد همزمان طلا و دلار با هم بوده است. و این به دلیل تلاش مردم و سرمایه گذاران برای محافظت از دارایی های در برابر تورم و رکود اتفاق افتاده است.

میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای در سطح 1826 دلار قرار دارد و در حال افزایش است، بنابراین اگر طلا کاهشی شود، بسیار ممکن است که هدفی برای فروشندگان کوتاه مدت باشد. از سوی دیگر، اگر روند صعودی شود، سطح 2100 دلار تقریباً با توجه به زمان کافی هدف قرار خواهد گرفت.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array