به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا تحت تاثیر دلار قوی و افزایش بازدهی اوراق قرضه، به پایین‌ترین حد خود در بیش از سه هفته اخیر رسید. این در حالی است که سرمایه‌گذاران نسبت به آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه ژوئیه بسیار محتاط بودند. هر اونس طلا امروز (14 مرداد) با 0.46 درصد افزایش در کانال 1942 دلار و 91 سنت معامله می‌شود.

طبق آمارهای منتشر شده، لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی ایالات متحده به میزان 187 هزار شغل افزایش یافته است در حالی که تحلیلگران این میزان را 200 هزار پیش‌بینی کرده بودند.

گزارش حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی باعث شد احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بیشتر شود. بدین ترتیب ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پایین آمد و با حمایت از طلا، فلز زرد را اندکی از بدترین هفته خود بهبود بخشید.
شاخص دلار 0.5 درصد بعد از اعلام این گزارش کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرد. طبق پیش‌بینی‌ها، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر تغییری ندهد حالا به 85 درصد رسیده است.
طلا به شدت نسبت به بالا رفتن نرخ بهره حساس است، چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید را پایین می‌آورد.

تحلیل بازار طلا

طلا جهانی

طلا نوسانات زیادی را پیش رو دارد، اما واقعیت این است که مسیر کماکان صعودی به نظر می‌رسد. اگر از سد 2000 عبور کنیم، فلز گرانبها شاهد یک حرکت شارپی صعودی خواهد بود.

آنچه مسلم است خریداران زیادی منتظر ورود به بازار و خواستار حرکت صعودی فلز زرد هستند، که البته کاملاً منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در حال خریداری طلا و چاپ پول هستند.

بحران بانکی جهانی کماکان ادامه دارد و در این میان ایالات متحده به تنهایی بدهی در حدود 3 تریلیون دلار دارد. آنچه گفته شد به این معنا نیست که ما در قیمت طلا یک مسیر خطی صعودی رو به بالا را شاهد خواهیم بود! بلکه می‌خواهیم بگوییم مسیر کلی همان هست که بوده.

اگر سرمایه‌گذار هستید، بهتر است اهرم خود را پایین نگه دارید و از منظر سرمایه‌گذاری به موضوع نگاه کنید، به این ترتیب احتمالاً فعالیت خود را در چند هفته آینده اندکی کاهش خواهید داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire ، reuters

آخرین اخبار اقتصادی


لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array