به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، معامله‌گران طلا پتانسیل صعودی محدودی را برای فلز گرانبها پیش‌بینی می‌کنند، زیرا نگرانی‌ها در مورد سقف بدهی کاهش یافته، در حالی که احتمال افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو قوت گرفته است.

بررسی قیمت طلا

بررسی اجمالی قیمت فلز گرانبها در این ماه نشان می‌دهد که به دلیل مذاکرات سقف بدهی و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، فلز زرد تضعیف شده است. این عوامل باعث تقویت دلار ایالات متحده و کاهش جذابیت طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن شد. قانون پیشنهادی جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) و کوین مک کارتی (رئیس مجلس نمایندگان) برای افزایش سقف بدهی به 31.4 تریلیون دلار و اجرای کاهش هزینه‌ها وارد مرحله مهمی شده و امروز (31 می، 10 خرداد) برای بحث و رای‌گیری به مجلس نمایندگان رفت.

در ساعت 06:00 به وقت گرینویچ، طلا (XAU)  در کانال 1963.42 دلار معامله می‌شود که 4.77 دلار یا 0.24 درصد افزایش یافته است. روز سه‌شنبه، صندوق سهام طلای SPDR (GLD) به 182.05 دلار رسید که 1.13 دلار یا 0.63 درصد افزایش داشت. بازار در این ماه تاکنون 1.5 درصد کاهشی بوده است.

قیمت فلزر گرانبها توانست در سطح 1956.30 دلار حمایت شده و از کاهش بازدهی خزانه‌داری سود ببرد. با این حال قیمت فلز زرد از بالاترین رکوردی که در اوایل ماه می به ثبت رسیده بود، عقب‌نشینی کرد.

تحلیل تکنیکال طلای جهانی

طلا

طلا در سمت صعودی کانال حمایتی 1956.30 دلار معامله می‌شود که نشان دهنده بازگشت خریداران است.

حرکت پایدار بالای 1956.30 دلار نشان دهنده قوی‌تر شدن خرید با روند مخالف است. اگر این حرکت کوتاه مدت کافی ایجاد کرد، به دنبال افزایش قیمت به پیوت (PIVOT) در 2002.54 دلار باشید.

طلا

با این حال، یک حرکت پایدار زیر 1956.30 دلار، می‌تواند فروش را تا سطح 1923.06 دلار افزایش دهد. خریداران می‌توانند در اولین آزمایش این سطح وارد شوند، اما اگر قیمت تثبیت نشد، به دنبال فروش باشید، چرا که احتمال کاهش کوتاه مدت فلز گرانبها تا سطح حمایت سوم در کانال 1876.81 وجود دارد.

با پیش‌بینی نرخ‌های بهره بالاتر، جذابیت طلا کمرنگ می‌شود. تا زمانی که انتظارات نرخ بهره تغییر نکند، پتانسیل صعودی قیمت فلز زرد محدود باقی خواهد ماند.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array