به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای طلا در جلسه معاملاتی روز سه شنبه (18 آوریل، 29 فروردین) عملکرد اندکی داشتند، زیرا ما همچنان بالای خط روند کوتاه مدت حرکت می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار تکنیکال طلا

بازارهای طلا در جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه عملکرد بسیار کمی داشتند، زیرا ما در محدوده بسیار مهم و مورد توجه 2000 دلار قرار داریم. اگر بخواهیم از این نقطه عقب‌نشینی کنیم و به عقب برگردیم به میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) می‌رسیم که دقیقاً در زیر سطح 1950 دلار قرار دارد. پس از آن در صورت ادامه روند کاهشی، می‌توانیم حرکتی را به سمت سطح 1900 دلار شروع کنیم.

از سوی دیگر، اگر از این نقطه بازار افزایشی شود، سطح 2050 دلار را پیش رو داریم و می‌توانیم بگوییم فلز زرد در حالت صعودی قرار دارد. شایان ذکر است که منطقه حدوداً 2100 دلاری در گذشته مقاومت فوق‌العاده‌ای داشته است، بنابراین تا حدی منطقی است که ما در اینجا برای حرکت صعودی و به سمت بالا ناگزیز به تلاش خواهیم بود. علاوه بر این، ما خیلی سریع به این نقطه رسیده‌ایم، بنابراین شرایط بازار به گونه‌ای است که عقب‌نشینی و اصلاح تا حدی منطقی است.

با حرکت رو به جلو، میانگین متحرک نمایی 21 روزه (EMA 21) را می‌توان برای حمایت از روند همراه با خط روند صعودی در پایین کانال مشاهده کرد. دیروز، پس از کاهش قیمت، طلا در میانگین متحرک نمایی 21 روزه به خوبی حمایت شد.

روند صعودی در معرض خطر

در حال حاضر یک واگرایی نزولی در شاخص قدرت نسبی (RSI) وجود دارد. این نشان می‌دهد که حرکت قیمت در حال کاهش است. در بسیاری از مواقع، حرکت قبل از قیمت می‌تواند تغییر کند. علاوه بر این، الگوی کندل هفته گذشته، الگوی ستاره دنباله‌دار(shotting star) نزولی است. بسته شدن روزانه زیر خط پایین اولین نشانه تضعیف را ارائه می‌دهد، در حالی که افت زیر یک نوسان حمایت پایین (ساختار قیمت کانال روند صعودی) سیگنال خرسی مطمئن‌تری می‌دهد. در این مرحله آخرین نوسان پایین 1947 بود.

طلای آتی

طلا آتی

معاملات آتی طلا موقعیت قوی بالای 2000 دلار را حفظ کرد. از ساعت 5 عصر به وقت ایالات شرقی آمریکا، فعال‌ترین قرارداد معاملات آتی طلا تحویل ژوئن 2023 مقدار 10.80 دلار افزایش یافته و در 2017.80 دلار ثابت شده است. طی 10 روز معاملاتی گذشته، معاملات آتی طلا عملاً بالای 2000 دلار در هر اونس بسته شده است. اگرچه به صورت روزانه، طلا در سه نوبت به زیر 2000 دلار رسیده است، اما قیمت طلا بهبود یافت و در هر مورد بالای 2000 دلار بسته شد.

3 آوریل، معاملات آتی طلا در 1990 دلار باز شد، با بالاترین سطح 2007 دلار معامله شد و در 2000 دلار در هر اونس بسته شد. در روز بعد، طلای 4 آوریل بالای 2000 دلار باز شد و در 2038 دلار بسته شد. این اولین بار در 10 روز متوالی بود که در آن فلز گرانبها بالاتر از سطح روانی بسیار مهم بسته شد.

در میان گمانه‌زنی‌ها در مورد توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، فعالان بازار همچنان صعودی هستند

فعالان بازار بر اساس این باور که فدرال رزرو احتمالاً پس از نشست ماه می کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) افزایش نرخ‌ها را متوقف کند، به شدت نسبت به طلا خوش‌بین بوده‌اند. این باور که فدرال رزرو پس از یک افزایش 0.25 درصدی نهایی در ماه می، افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، احساسات صعودی قوی بازار را برای قیمت طلا برانگیخته است. از آنجایی که یک تاخیر ذاتی بین افزایش نرخ‌ها و تأثیر آن بر انقباض اقتصاد وجود دارد، فدرال رزرو باید در نقطه‌ای توقف کند که بتواند نتیجه افزایش نرخ‌ها را در هر جلسه FOMC از مارس 2022 ارزیابی کند.

این خوش‌بینی به دلار و بازدهی پایین‌تر فشار آورده و همزمان قیمت‌های آتی طلا را به بالای 2000 دلار در هر اونس رساند. نوسانات اخیر و کاهش احساسات صعودی بازار طلا در پاسخ به مقامات فدرال رزرو بوده است که همچنان بر لزوم افزایش نرخ بهره تاکید می‌کنند. هفته گذشته کریستوفر والر(از اعضای فدرال رزرو)، گفت که فدرال رزرو به دلیل سطح بالای تورم باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. رویترز امروز مصاحبه‌ای با جیمز بولارد (رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس) منتشر کرد که بر لزوم افزایش نرخ‌های بهره ایالات متحده برای مبارزه با تورم تاکید کرد.

از ساعت 5 بعد از ظهر به وقت ایالات شرقی آمریکا بر اساس معاملات آتی طلا، فعال‌ترین قرارداد ژوئن 2023 مقدار 10.80 دلار افزایش یافته و در 2017.80 دلار ثابت شده است. طلای اسپات به بالای 2000 دلار بازگشته و در حال حاضر 9.91 دلار افزایش یافته و در 2004.80 دلار ثابت شده است.

اگر طلا همچنان صعودی باشد

اگر طلا قبل از یک اصلاح عمیق‌تر به حرکت به سمت بالاترین سطح خود ادامه داد، می‌تواند به سمت روند جدید در حرکت باشد، در حالی که در مرزهای خط روند کانال موازی باقی می‌ماند. برای شروع روند صعودی بسته شدن روزانه بالاتر از خط روند مورد نیاز است.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array