به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای طلا کماکان شاهد حمایت کمی هستند؛ به‌طوری‌که طلا در معاملات روز جمعه (27 مرداد) به پایین‌ترین رقم طی 5 ماه گذشته رسید. افزایش سود اوراق خزانه‌داری ایالات متحده و بالا رفتن ارزش دلار ضربه سختی به این فلز گرانبها وارد کرده است. 

قیمت طلا در حال حاضر در کانال 1800 دلاری قرار دارد؛ به طوری که هر اونس طلا در محدوده 1889 دلار و 42 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

گزارش جلسه ماه ژوئن فدرال رزرو روز چهارشنبه (25 مرداد) منتشر شد و نشان داد که اکثر اعضای این گروه موافق ادامه سیاست افزایش نرخ بهره جهت مهار تورم بالا هستند.

درست است که سیاستمداران در مورد بالا نگه داشتن نرخ بهره اختلاف نظر دارند، اما همه آنها موافق پایین آوردن تورم هستند که ناچار مستلزم افزایش دوباره نرخ بهره است. تورم مصرف کننده ایالات متحده در ماه ژوئیه افزایش داشته است.

طلا

شاخص دلار پس از انتشار این خبر به بالاترین رقم دو ماه گذشته رسید و سود اوراق قرضه 10 ساله آمریکا هم بالاترین سطح طی 10 ماه گذشته را تجربه کرد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

طبق ابزار Fedwatch CME، معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو تا سال 2024 نرخ بهره را در محدوده 5.25 تا 5.5 درصد نگه دارد.

استراتژیست‌های Macquarie می‌گویند: «ما هنوز انتظار داریم که کاهش تورم و افزایش بیکاری باعث کاهش سیاست‌های انقباضی شود که حامی طلا خواهد بود.» و افزودند که حمایت قابل توجهی در کانال 1840 دلار در هر اونس وجود دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، پلاتین با 2.1 درصد افزایش به 908.38 دلار در هر اونس رسید، در حالی که پالادیوم 2.8 درصد جهش کرد و به 1251.61 دلار رسید. هر اونس نقره نیز با افزایش 0.1 درصدی توانست به 22.70 برسد.

منبع: reuters

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array