به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، با افزایش ریسک ژئوپلیتیکی، قیمت طلا در روز جمعه (21 مهر) به بالای 1900 دلار در هر اونس رسید. طلا در مسیر رشد بیش از 4 درصدی در این هفته قرار دارد که بالاترین رقم از اواسط مارس 2023 بوده است، زیرا درگیری در خاورمیانه باعث افزایش تقاضای امن برای فلز زرد شده است.

انتظارات تشدید درگیری بین صهیونیست‌ها و گروه حماس باعث افزایش قیمت طلا شده است. رژیم صهیونیستی از همه غیرنظامیان در نیمه شمالی نوار غزه خواسته تا ظرف 24 ساعت به مناطق جنوبی منتقل شوند، زیرا در تدارک یک حمله زمینی به مناطق شمالی نوار غزه است.

طلا در زمان بحران‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در نظر گرفته می‌شود.

جهش بازارهای کالایی در میان بی‌ثباتی و تنش

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره اسپات 3.7 درصد افزایش یافت و قیمت نفت در روز جمعه (21 مهر) پس از تشدید تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت خام روسیه، افزایش 3 دلاری را تجربه کرد و نگرانی‌های مربوط به عرضه را افزایش داد.

با وجود نوسانات طول هفته در هر دو شاخص، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) پس از افزایش کلی هر دو شاخص، یک افزایش حدودا 4 درصدی را تجربه کرد. از دلایل این افزایش، نگرانی از احتمال اختلال در صادرات خاورمیانه پس از تشدید درگیری‌ها در نوار غزه را می‌توان برشمرد که ریسک یک درگیری احتمالی گسترده‌تر را ایجاد کرده است.

پیش‌بینی قیمت طلا

طلا در نتیجه احساسات صعودی ناشی از تنش و حرکت سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن به سمت مناطق مقاومتی حرکت کرده و اوج گرفته است. در حال حاضر فلز زرد در منطقه بسیار مهم 1900 دلار قرار دارد که مورد توجه معامله‌گران است.

چیزی که طلا طی روزهای اخیر نشان داد، این است که بازار می‌تواند خیلی سریع بچرخد. حرکت و پیشروی روز جمعه (21 مهر) می‌تواند پیش درآمد یک شتاب صعودی گسترده باشد. نکته جالب توجه اینجاست که با افزایش شتاب صعودی، قطعاً تقاضا بالاتر خواهد رفت.

با عبور قدرتمند طلا از منطقه مقاومتی میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) و نگاهی به سطوح فیبوناچی اصلاحی 127.2 درصدی گسترش یافته از روند نزولی اخیر که از سطح 2072 دلار در ماه می آغاز شد، سطح مقاومت اصلی که فلز زرد با آن روبه‌روست می‌تواند کانال 2156 دلار باشد و در مسیر با مقاومت‌های دیگری از جمله 1978 دلار و 1985 دلار مواجه است.

در نهایت این موضوع را مد نظر داشته باشید که تمامی جریان حرکت طلا در نتیجه تنش ژئوپلیتیکی ایجاد شده و با هر کاتالیزور خبری ممکن است تغییر جهت دهد، بنابراین در اندازه موقعیت‌های خود محتاط باشید. در کنار این موضوع همواره شاخص دلار و بازدهی اوراق قرضه را زیر نظر داشته باشید، چرا که با وجود همبستگی منفی بالاخره وارد بازی خواهند شد.

منبع: fxempire ، fxempire، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array