به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «رویترز»، طلا به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید، زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری پس از انتشار آمار ضعیف بازار کار آمریکا که احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو را با تردید مواجه کرد، کاهش یافت.

هر اونس طلا تا ساعت 13:55 به وقت گرینویچ با 0.9 درصد افزایش به 1936.84 دلار رسید.

پس از آن که آمارها نشان داد که فرصت‌های شغلی در ایالات متحده در ماه جولای کاهش یافته است، دلار در برابر رقبای خود عقب‌نشینی کرد و بازدهی شاخص 10 ساله خزانه‌داری نیز کاهش یافت.

«جیم ویکوف» تحلیلگر ارشد کیتکو، گفت: آمار ضعیف فرصت‌های شغلی و گزارش‌های شاخص اعتماد مصرف‌کننده نشان می‌دهند که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌ها را آن‌طور که قبلاً پیش‌بینی می‌شد افزایش ندهد و این در کوتاه مدت از قیمت طلا حمایت می‌کند.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه (9 شهریور) و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه (10 شهریور) هستند تا بتوانند سرنخ‌های بیشتری در مورد مسیر آتی نرخ بهره به‌دست آورند.

بر اساس ابزار فد واچ (CME FedWatch)، در حال حاضر معامله‌گران طلا 86 درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر بدون تغییر باقی بماند، در حالی که این رقم قبل از انتشار آمار بازار کار 78 درصد بود. نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر «کارستن فریچ»، تحلیلگر Commerzbank در یادداشتی نوشت: «این واقعیت که قیمت از اواسط هفته گذشته بهبود یافته است نشان می‌دهد که فشار فروش اعمال شده توسط سرمایه‌گذاران کاهش یافته است.»

در بازار سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با 1.9 درصد افزایش به 24.71 دلار رسید. پلاتین با 1.5 درصد افزایش به 978.45 دلار رسید که بالاترین میزان در یک ماه گذشته است. پالادیوم با 0.6 درصد کاهش به 1247.35 دلار رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array