به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، افزایش اخیر طلا، که با انتشار آمار CPI (شاخص قیمت مصرف کننده) آغاز شد، به طور لحظه‌ای متوقف و فضا را برای اصلاح احتمالی در محدوده 1940 تا 1950 دلار ایجاد کرد. با وجود این، طلا موفق شد بیشترین افزایش هفتگی خود را از آوریل به ثبت برساند و تا پایان معاملات روز جمعه 1.65 درصد افزایش یافت.

قیمت طلای کومکس (Comex) با بهبود بازدهی و بالا رفتن دلار کاهش یافت، اما جو بازار حاکی از پتانسیل صعودی بیشتر با توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است.

چشم‌انداز فعلی حاکی از آن است که قیمت طلا در کوتاه مدت در محدوده فعلی باقی خواهد ماند. اگر فدرال رزرو سیگنال توقف افزایش بیشتر نرخ بهره را بدهد، احتمال حرکت صعودی بیشتر برای فلز گرانبها وجود دارد.

بازار در هفته پیش رو، انتظار افزایش نرخ بهره را از سوی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا دارد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که بانک مرکزی ایالات متحده احتمالاً افزایش نرخ بهره را در سال آینده متوقف کند. این در حالیست که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا کماکان به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. نرخ‌های بهره پایین‌تر به طور کلی هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این عوامل، چین، به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا، رشد اقتصادی ضعیف 0.8 درصدی را در سه ماهه دوم 2023 در مقایسه با رشد 2.2 درصدی سه ماهه قبل گزارش کرده است. این امر باعث شده تا فعالان بازار پیش‌بینی کنند که مقامات چینی ممکن است اقدامات محرک بیشتری را برای حمایت از رشد اقتصادی ارائه کنند.

در مجموع، در حالی که قیمت طلا به دلیل تقویت ارزش دلار کاهش جزئی را تجربه کرد، جو بازار نشان می‌دهد که توقف احتمالی فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره و سایر عوامل حمایتی مانند کاهش تورم و خرید طلا توسط بانک مرکزی می‌تواند در کوتاه مدت به حرکت صعودی بیشتر طلا در بازار کمک کند.

بررسی اجمالی طلای کومکس

قیمت طلای Comex در روز دوشنبه (26 تیر) با کاهش اندکی روبرو شد، زیرا دلار رشد اندکی داشت. این کاهش در حالی اتفاق افتاده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند فدرال رزرو آمریکا به زودی افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

هفته گذشته، طلا به بالاترین سطح خود از 16 ژوئن رسید، زیرا داده ها نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو) در ماه ژوئن کمترین افزایش سالانه را در بیش از دو سال گذشته داشته است. این به گمانه زنی‌هایی منجر شد که نشان داد، فدرال رزرو ممکن است به زودی چرخه افزایش نرخ بهره خود را به پایان برساند. در نتیجه، به دلیل احتمال توقف افزایش بیشتر نرخ بهره ناشی از تورم، فلز زرد تقویت شد. با این حال، قیمت طلا در روز جمعه با افزایش بازدهی خزانه‌داری محدود شد.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا کومکس

احساسات بازار برای طلای کومکس صعودی است، زیرا قیمت فعلی 1958.20 دلار است که قیمتی بالاتر از بسته شدن 4 ساعته قبلی را نشان می‌دهد و این نشان دهنده یک حرکت صعودی جزئی است. قیمت همچنین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در 1950.80 دلار و میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در 1941.50 دلار قرار دارد که بیشتر از چشم‌انداز صعودی حمایت می‌کند. شاخص قدرت نسبی (RSI 14-4H) در محدوده 54.96 قرار دارد که حاکی از حرکت نسبتاً مثبت است.

ناحیه حمایت اصلی 1900.60 دلار تا 1908.50 دلار و ناحیه مقاومت اصلی در 1980.00 دلار تا 1986.50 دلار، فضا را برای بازار بیشتر صعودی نشان می‌دهد. با این حال، شرایط بازار می‌تواند به سرعت تغییر کند، بنابراین اگر معامله‌گر بازار طلا هستید بهتر است شاخص‌ها را به طور کامل زیر نظر داشته باشید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array